Una dintre cele mai rapide motociclete de stradă din lume, Kawasaki ZZR1400, va ieși din producție definitiv la finalul anului viitor.
Kawasaki ZZR1400, o rachetă sol-sol de 210 CP și 158 Nm, ultima dintre clasicele hipersportive japoneze, va ieși din producție la finalul 2020, împărțind aceeași soartă cu adversarul său principal, Suzuki Hayabusa.
Pe măsură ce normele de poluare devin din ce în ce mai stricte, anumite modele ies din producție, cum a fost cazul și cu o mulțime de modele de la Suzuki, atunci când s-a trecut la Euro 4 (Hayabusa, GSX-R600 și GSX-R750). Kawasaki ZZR1400 era în continuare una dintre cele mai rapide motociclete din lume (nu avea cum să nu fie, la ce motor are), dar îi va ceda locul în gamă modelului supraalimentat H2, care promite performanțe similare, dar cu tehnologie mai nouă și mai prietenoasă cu mediul înconjurător.
ZZR1400, în cea mai nouă versiune, este dotat cu electronică modernă, moduri de pilotaj, ABS și controlul tracțiunii, având o viteză de top limitată la 299 km/h. Deși are un motor aspirat și o masă proprie de 269 kg cu plinurile făcute, în teste s-a dovedit ceva mai performant în linie dreaptă decât mai modernul H2 cu motor cu compresor. În testele comparative cu Hayabusa, ZZR1400 domina atât în linie dreaptă, cât și în viraje.