Aleix Espargaro (Aprilia) este cel mai rapid în prima zi de teste MotoGP din Qatar

Aleix Espargaro a zburat pur și simplu pe noua Aprilia RS-GP, fiind atât rapid, cât și constant. Și Bradl, Miller și piloții de la Suzuki au impresionat.

Nu contează foarte mult, dar e impresionant: Aleix Espargaro încheie prima zi de teste oficiale MotoGP din 2021 în frunte, cu a sa Aprilia RS-GP, cu un timp sub recordul de cursă de pe circuitul Losail. Espargaro a reușit un excelent 1:54,687, sub recordul de 1:54,927. Recordul absolut, al pole-position-ului, este 1:53,380, iar cel mai rapid la finalul primei zile de teste din 2020 fusese Alex Rins, cu 1:54,462.

Dar ceea ce ar trebui să le dea speranțe celor de la Aprilia, prezenți pe pistă cu un omagiu adus lui Fausto Gresini, decedat de curând din cauza Covid-19, pe eleroanele motocicletei RS-GP, este faptul că nu e vorba de un singur tur în care Aleix a fost rapid, acesta arătând și un ritm de cursă foarte bun. Pe de altă parte, italienii pot conta pe un singur pilot de top, Savadori terminând pe 19, la aproape două secunde pe tur de coechipierul său.

Rezultatele au fost destul de strânse, cu 14 piloți în mai puțin de 9 zecimi de secundă. Pentru Honda, Stefan Bradl a mers foarte bine, cu al doilea timp, la un sfert de secundă de Espargaro. Bradl este, de altfel, singurul pilot Honda care a testat noul cadru. Mâine ar putea să-l testeze și alții. Pol Espargaro nu a strălucit, deși începuse rapid și constant. Dar, când timpii celorlalți au început să scadă, el a rămas blocat la 1:55,878, pentru un loc 17 nu foarte entuziasmant. Pol se află la debutul pentru HRC, nu trebuie să uităm, dar se putea spera la mai mult. Alex Marquez a terminat cu al zecelea timp, iar Taka Nakagami cu al 11-lea. Piloții LCR au arătat timpi onorabili pe turul sec de pistă, dar nu au avut un ritm impresionant.

Cei de la Suzuki au fost ultimii care au intrat pe pistă, făcând mai puține tururi decât adversarii, dar au impresionat amândoi: campionul mondial părea capabil să facă timpi buni fără să se străduiască prea mult, iar Alex Rins a fost consecvent ca de obicei, fără vârfuri senzaționale, dar eficient și rapid. Motocicleta a fost actualizată puțin, dar are aceeași bază.

Motocicletele Ducati au carene noi, cum a promis Gigi Dall’Igna la conferința de presă, cu apendice aerodinamice inedite în față și în partea inferioară. Viteza maximă a rămas cea mai ridicată, iar Jack Miller, al patrulea clasat astăzi, pare să fi continuat de unde a rămas. Și australianul a părut să facă ușor timpii buni. Johann Zarco a fost și el rapid, dar nu atât de constant, cel puțin în prima jumătate a zilei. Enea Bastianini a și căzut o dată, fără consecințe serioase.

După ce a început puternic, Miguel Oliveira rămăsese în urmă, dar, la final, în turul al 57-lea dintre cele 59 efectuate, portughezul a reușit al cincilea timp. El a fost însă singurul pilot KTM care s-a descurcat bine, ceilalți având mai mult de furcă. Danilo Petrucci, în prima sa zi pe motocicleta austriacă, a terminat cu al 23-lea timp, la 2,3 secunde de primul clasat.

Cel mai rapid pilot Yamaha a fost Franco Morbidelli (al șaptelea clasat), care n-a arătat un ritm foarte bun însă. În materie de ritm a impresionat mai mult Maverick Vinales (al nouălea clasat). Rossi, după ce a petrecut mult timp între primii cinci, a terminat cu al 14-lea timp, în fața lui Fabio Quartararo, ambii arătând un ritm deloc impresionant.

Iată lista cu timpii de azi:

 

Poz.   Nr.   Pilot                                  Moto            Timp              Dif.                Dif. loc anterior
1 41 Aleix Espargaro Aprilia 1’54.687
2 6 Stefan Bradl Honda 1’54.943 0.256 0.256
3 36 Joan Mir Suzuki 1’54.980 0.293 0.037
4 43 Jack Miller Ducati 1’55.022 0.335 0.042
5 88 Miguel Oliveira KTM 1’55.084 0.397 0.062
6 5 Johann Zarco Ducati 1’55.110 0.423 0.026
7 21 Franco Morbidelli Yamaha 1’55.174 0.487 0.064
8 42 Alex Rins Suzuki 1’55.198 0.511 0.024
9 12 Maverick Viñales Yamaha 1’55.259 0.572 0.061
10 73 Alex Marquez Honda 1’55.278 0.591 0.019
11 30 Takaaki Nakagami Honda 1’55.467 0.780 0.189
12 33 Brad Binder KTM 1’55.535 0.848 0.068
13 63 Francesco Bagnaia Ducati 1’55.572 0.885 0.037
14 46 Valentino Rossi Yamaha 1’55.584 0.897 0.012
15 20 Fabio Quartararo Yamaha 1’55.707 1.020 0.123
16 82 Yamaha Test2 Yamaha 1’55.807 1.120 0.100
17 44 Pol Espargaro Honda 1’55.878 1.191 0.071
18 89 Jorge Martin Ducati 1’56.147 1.460 0.269
19 32 Lorenzo Savadori Aprilia 1’56.511 1.824 0.364
20 23 Enea Bastianini Ducati 1’56.593 1.906 0.082
21 81 Yamaha Test1 Yamaha 1’56.641 1.954 0.048
22 27 Iker Lecuona KTM 1’56.920 2.233 0.279
23 9 Danilo Petrucci KTM 1’56.989 2.302 0.069
24 10 Luca Marini Ducati 1’57.335 2.648 0.346
25 50 Sylvain Guintoli Suzuki 1’57.460 2.773 0.125
26 26 Dani Pedrosa KTM 1’57.617 2.930 0.157
27 83 Yamaha Test3 Yamaha 1’58.696 4.009 1.079
28 51 Michele Pirro Ducati 1’58.917 4.230 0.221
29 85 Takuya Tsuda Suzuki 1’59.693 5.006 0.776
BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account