Aleix Espargaro a zburat pur și simplu pe noua Aprilia RS-GP, fiind atât rapid, cât și constant. Și Bradl, Miller și piloții de la Suzuki au impresionat.
Nu contează foarte mult, dar e impresionant: Aleix Espargaro încheie prima zi de teste oficiale MotoGP din 2021 în frunte, cu a sa Aprilia RS-GP, cu un timp sub recordul de cursă de pe circuitul Losail. Espargaro a reușit un excelent 1:54,687, sub recordul de 1:54,927. Recordul absolut, al pole-position-ului, este 1:53,380, iar cel mai rapid la finalul primei zile de teste din 2020 fusese Alex Rins, cu 1:54,462.
Dar ceea ce ar trebui să le dea speranțe celor de la Aprilia, prezenți pe pistă cu un omagiu adus lui Fausto Gresini, decedat de curând din cauza Covid-19, pe eleroanele motocicletei RS-GP, este faptul că nu e vorba de un singur tur în care Aleix a fost rapid, acesta arătând și un ritm de cursă foarte bun. Pe de altă parte, italienii pot conta pe un singur pilot de top, Savadori terminând pe 19, la aproape două secunde pe tur de coechipierul său.
Rezultatele au fost destul de strânse, cu 14 piloți în mai puțin de 9 zecimi de secundă. Pentru Honda, Stefan Bradl a mers foarte bine, cu al doilea timp, la un sfert de secundă de Espargaro. Bradl este, de altfel, singurul pilot Honda care a testat noul cadru. Mâine ar putea să-l testeze și alții. Pol Espargaro nu a strălucit, deși începuse rapid și constant. Dar, când timpii celorlalți au început să scadă, el a rămas blocat la 1:55,878, pentru un loc 17 nu foarte entuziasmant. Pol se află la debutul pentru HRC, nu trebuie să uităm, dar se putea spera la mai mult. Alex Marquez a terminat cu al zecelea timp, iar Taka Nakagami cu al 11-lea. Piloții LCR au arătat timpi onorabili pe turul sec de pistă, dar nu au avut un ritm impresionant.
Cei de la Suzuki au fost ultimii care au intrat pe pistă, făcând mai puține tururi decât adversarii, dar au impresionat amândoi: campionul mondial părea capabil să facă timpi buni fără să se străduiască prea mult, iar Alex Rins a fost consecvent ca de obicei, fără vârfuri senzaționale, dar eficient și rapid. Motocicleta a fost actualizată puțin, dar are aceeași bază.
Motocicletele Ducati au carene noi, cum a promis Gigi Dall’Igna la conferința de presă, cu apendice aerodinamice inedite în față și în partea inferioară. Viteza maximă a rămas cea mai ridicată, iar Jack Miller, al patrulea clasat astăzi, pare să fi continuat de unde a rămas. Și australianul a părut să facă ușor timpii buni. Johann Zarco a fost și el rapid, dar nu atât de constant, cel puțin în prima jumătate a zilei. Enea Bastianini a și căzut o dată, fără consecințe serioase.
După ce a început puternic, Miguel Oliveira rămăsese în urmă, dar, la final, în turul al 57-lea dintre cele 59 efectuate, portughezul a reușit al cincilea timp. El a fost însă singurul pilot KTM care s-a descurcat bine, ceilalți având mai mult de furcă. Danilo Petrucci, în prima sa zi pe motocicleta austriacă, a terminat cu al 23-lea timp, la 2,3 secunde de primul clasat.
Cel mai rapid pilot Yamaha a fost Franco Morbidelli (al șaptelea clasat), care n-a arătat un ritm foarte bun însă. În materie de ritm a impresionat mai mult Maverick Vinales (al nouălea clasat). Rossi, după ce a petrecut mult timp între primii cinci, a terminat cu al 14-lea timp, în fața lui Fabio Quartararo, ambii arătând un ritm deloc impresionant.
Iată lista cu timpii de azi:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. | Dif. loc anterior |
1 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia | 1’54.687 | ||
2 | 6 | Stefan Bradl | Honda | 1’54.943 | 0.256 | 0.256 |
3 | 36 | Joan Mir | Suzuki | 1’54.980 | 0.293 | 0.037 |
4 | 43 | Jack Miller | Ducati | 1’55.022 | 0.335 | 0.042 |
5 | 88 | Miguel Oliveira | KTM | 1’55.084 | 0.397 | 0.062 |
6 | 5 | Johann Zarco | Ducati | 1’55.110 | 0.423 | 0.026 |
7 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha | 1’55.174 | 0.487 | 0.064 |
8 | 42 | Alex Rins | Suzuki | 1’55.198 | 0.511 | 0.024 |
9 | 12 | Maverick Viñales | Yamaha | 1’55.259 | 0.572 | 0.061 |
10 | 73 | Alex Marquez | Honda | 1’55.278 | 0.591 | 0.019 |
11 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 1’55.467 | 0.780 | 0.189 |
12 | 33 | Brad Binder | KTM | 1’55.535 | 0.848 | 0.068 |
13 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati | 1’55.572 | 0.885 | 0.037 |
14 | 46 | Valentino Rossi | Yamaha | 1’55.584 | 0.897 | 0.012 |
15 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha | 1’55.707 | 1.020 | 0.123 |
16 | 82 | Yamaha Test2 | Yamaha | 1’55.807 | 1.120 | 0.100 |
17 | 44 | Pol Espargaro | Honda | 1’55.878 | 1.191 | 0.071 |
18 | 89 | Jorge Martin | Ducati | 1’56.147 | 1.460 | 0.269 |
19 | 32 | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1’56.511 | 1.824 | 0.364 |
20 | 23 | Enea Bastianini | Ducati | 1’56.593 | 1.906 | 0.082 |
21 | 81 | Yamaha Test1 | Yamaha | 1’56.641 | 1.954 | 0.048 |
22 | 27 | Iker Lecuona | KTM | 1’56.920 | 2.233 | 0.279 |
23 | 9 | Danilo Petrucci | KTM | 1’56.989 | 2.302 | 0.069 |
24 | 10 | Luca Marini | Ducati | 1’57.335 | 2.648 | 0.346 |
25 | 50 | Sylvain Guintoli | Suzuki | 1’57.460 | 2.773 | 0.125 |
26 | 26 | Dani Pedrosa | KTM | 1’57.617 | 2.930 | 0.157 |
27 | 83 | Yamaha Test3 | Yamaha | 1’58.696 | 4.009 | 1.079 |
28 | 51 | Michele Pirro | Ducati | 1’58.917 | 4.230 | 0.221 |
29 | 85 | Takuya Tsuda | Suzuki | 1’59.693 | 5.006 | 0.776 |