Prima ediție disputată vreodată a Cursei de 8 Ore de la Sepang a fost plină de peripeții, în principal din cauza vremii potrivnice, care a scurtat cu mult perioada de rulare a cursei propriu-zise. Echipa Yamaha Austria Racing Team câștigă, cu italianul Niccolo Canepa în postura marelui erou.
Prima Cursă de 8 Ore de la Sepang era cât pe-aci să nu se mai țină: ziua a început cu ploi torențiale, în plin sezon musonic. Era mult prea multă apă pe pistă ca să se poată rula în siguranță, așa că startul a fost amânat vreo două ore.
În cele din urmă s-a dat un fel de start: piloții au început cursa, dar sub steag galben, în spatele safety-car-ului. După vreo jumătate de oră, ploaia s-a întețit, în loc să se oprească, așa că s-a suspendat cursa până la îndreptarea eventuală a vremii. Lucru care s-a întâmplat după două ore, așa că piloții au luat din nou startul sub safety-car, dar au fost lăsați liberi după vreo două tururi parcurse astfel.
Inițial, la conducere s-au luptat foarte aprig motocicletele FCC TSR Honda France, cu Mike di Meglio la ghidon, și Yamaha Sepang, cu Michael van der Mark. Aceasta din urmă era o echipă de uzină înființată ad-hoc, cu susținere de uzină, special pentru a câștiga această cursă, coechipierii lui van der Mark fiind nimeni alții decât Franco Morbidelli și Hafizh Syahrin.
Lupta de la vârf nu a ținut mult până ce Mike di Meglio, într-o încercare cam hazardată de depășire, l-a trântit pe olandezul de la Yamaha, căzând și el în același timp. Dar avansul creat de cei doi era atât de mare, încât di Meglio s-a ridicat și a continuat cursa fără să piardă primul loc. Olandezul, care a făcut un high-side, a fost nevoit să intre la b0xe, furios, pentru reparații, iar șansele la victorie ale echipei de vedete Yamaha Sepang erau reduse la zero.
Mike di Meglio a continuat să meargă ca un metronom, dar din spate a venit Niccolo Canepa, pilotul echipei YART (Yamaha Austria), care a recuperat incredibil, după ce pierduse peste 20 de locuri în prima parte a cursei, din cauza unei probleme de electronică în urma cărora niciun sistem electronic nu mai funcționa (controlul tracțiunii, quickshifter, bord etc).
Canepa și di Meglio s-au luptat o vreme, căci au rămas în șa și după prima intrare la boxe, strategie adoptată de multe dintre echipele de top, pentru că pista era într-o stare aparte, iar piloții care rulaseră în ultima oră aveau cele mai mari șanse să meargă tare, fără prea multe riscuri.
Francezul de la FCC TSR Honda a căzut însă, în timp ce conducea, făcându-i astfel cadou primul loc lui Canepa, iar acesta nu l-a mai cedat până la final. Italianul nu s-a mai dat jos din șaua motocicletei Yamaha până la final, reușind un adevărat tur de forță: peste trei ore în șa de unul singur, în sprintul către victorie. Coechipierii săi, Broc Parkes și Karel Hanika, nu au apucat să facă niciun tur.
Locul doi i-a revenit echipei Honda Asia Dream Racing with Showa, cu vedetele asiatice Muhammad Zaidi, Andi Farid Izdihar și Somkiat Chantra, iar podiumul a fost completat de echipa de uzină BMW, cu ucraineanul Ilya Mychakchyk și germanul Markus Reiterberger. Echipa BMW este, de altfel, singura care s-a clasat pe podium în ambele curse din acest sezon.
Liderii la puncte, Suzuki Endurance Racing Team, au terminat pe cinci, păstrându-și astfel primul loc în clasamentul general, locul patru fiind ocupat de câștigătorii la categoria inferioară Superstock, Moto Ain.
Echipa Yamaha Sepang Racing a reușit să recupereze până pe locul șapte, cu un final de cursă incredibil din partea lui Franco Morbidelli, care rula cu aproximativ 6-8 secunde pe tur mai rapid decât oricine altcineva de pe pistă și care a recuperat șase-șapte locuri în ultimele 30 de minute.