Șeful de echipă al lui Fenati: „Romano e băiat bun, dar își dorește prea tare să câștige!”

Șeful de echipă al lui Fenati: „Romano e băiat bun, dar își dorește prea tare să câștige!”

Romano Fenati este pilotul de Moto2 care, cu puțin timp în urmă, a fost protagonistul principal al unui infam incident pe circuitul Motorland Aragon, în care, pe linia dreaptă, la peste 200 km/h, i-a apăsat puternic maneta de frână a rivalului Stefano Manzi, după ce acesta îl incomodase în repetate rânduri.

După notoriul incident, Fenati a rămas fără locul în echipa Snipers, părăsind echipa și Motomondialul instantaneu. În plus, și echipa Forward MV Agusta, cu care semnase pentru 2019, a rupt contractul cu tânărul italian din Ascoli Pisceno, în vârstă de 22 de ani.

După crucificarea publică a lui Fenati, care a trecut prin audiențe pe la FIM, sugerându-se posibilitatea exilului său permanent din sport, șeful său de echipă de la Snipers Marinelli, Stefano Bedon, a vorbit pe larg cu colegii de la moto.it despre incident  și despre Romano ca pilot și ca om. Interviul e unul destul de interesant, care îl zugrăvește pe Fenati mai nuanțat și care tinde să domolească puțin imaginea de bestie pe care și-o crease în mentalul colectiv al fanilor MotoGP.

Cine este cu adevărat Romano Fenati? Un inconștient care era cât pe-aci să-și omoare un coleg sau un tânăr care a greșit și care se poate reabilita?

„Este un băiat foarte încăpățânat, dar nu e rău. Practic, nu a înțeles nici acum până la capăt cât de grav a greșit. Așa este el, la prima provocare reacționează venind spre tine agresiv, cu bărbia sus și privindu-te drept în ochi, de la un centimetru distanță. La Misano era convins că Manzi aproape îl făcuse să cadă și, în felul său, a demonstrat că poate să-i răsplătească „favorul”. Dar, dacă ar fi vrut, la viteza aceea, ar fi putut să-i apese maneta de frână suficient de tare încât să-l dea peste cap. Dar nu a făcut-o.”

Murder attempt!

Not rally related but…this is just too crazy to ignore it! Moto2 rider Romano Fenati grabs brake lever of Stefano Manzi during race, causing him to briefly lose control at speeds of around 225 km/h!!Fenati MUST NOT participate in ANY motorsport EVER!

Publicată de Rally fans pe Luni, 10 Septembrie 2018

O reluare a întregii serii de incidente între Manzi și Fenati, la Misano. După două depășiri hazardate ale lui Manzi, Fenati îi apucă maneta de frână la 217 km/h.

Să spunem că, din fericire, nu s-a întâmplat nimic grav.

„A fost mult mai rău ca exemplu dat la televizor, dar la nivel de ce s-a întâmplat efectiv pe pistă, Romano nu crede că a comis un delict atât de grav. Probabil așa și este. Dacă vă arăt combinezonul său, cu dunga neagră lăsată de roata lui Manzi de la cizmă până la cască, poate vi se mai schimbă puțin percepția. Nu întâmplător Manzi a primit o penalizare de șase poziții în următoarea cursă. Adică el cu siguranță a greșit, gestul a fost foarte urât, dar nu voia să facă rău nimănui. Dar linșajul mediatic la care a fost supus este excesiv.”

Acel gest a fost difuzat încontinuu timp de câteva zile și criticat dur în toată lumea. Sunt voci care au cerut excluderea lui pe viață din competiții.

„Este halucinant. O greșeală ca cea făcută de Marquez față de Valentino, care l-a costat cursa pe acesta, apoi „lovitura de picior” a lui Valentino către Marquez, care a avut aceeași consecință. Provocările voite lansate de Manzi, sancționate de direcția de cursă, l-au costat pe Romano 10 poziții, în timp ce apăsarea frânei l-a speriat pe Manzi, cu siguranță, dar nu l-a făcut să cadă sau să piardă poziții. Nu apăr gestul, dar cred că a fost judecat prea aspru și prea în grabă.”

În ce sens?

„Dacă vă uitați pe reluări, Romano nu a abordat deloc inteligent toată faza. S-a apropiat, l-a privit, i-a tras de frână, apoi a plecat. O manevră tipică de băiat din Ascoli, cam idioată, în sensul că s-a lăsat văzut de toată lumea. Acum este furios pe sine însuși pentru acest gest, dar mai mult pe restul lumii pentru pedeapsa care i se pare excesivă. Un pic ca Paul Newman în filmul „Cool Hand Luke”, care, în ciuda pedepselor, păstrează rânjetul pe față, fiind convins că are dreptate. A fost greșit să scrie un comunicat în care își cerea scuze, dar spunea și că a fost provocat. Dar, din punctul său de vedere, are sens. Nu îl va ierta niciodată, dar chiar niciodată, pe Manzi. Este clasicul băiat din Ascoli, care reacționează fizic la orice provocare.”

Multora le-a venit în minte episodul cu excluderea din echipa Sky VR46, etichetând această manevră ca pe o recidivă. Dar mai poate fi reabilitat?

„Merită menționat înainte de toate că Romano, anul trecut, alături de un singur alt pilot, nu a primit nicio penalizare pentru că a așteptat aspirația altora, sau pentru alte comportamente incorecte sau anti-sportive. Toți ceilalți au primit. A fost mereu foarte corect în dueluri, și subliniez foarte. De fapt, tocmai ca să evite apropierea prea mare de adversar tinde să depășească pe exterior. Nu este un pilot incorect. Este un pilot care trebuie să gestioneze anumite atitudini prea imature sau agresive. Ca anul trecut, cu Fabio di Giannantonio, care îi stricase turul de pole-position. Ridicase mâna ca să-i arate un gest, trimițându-l la origini. Dar ei sunt foarte buni prieteni, se înțeleg bine, așa că seara au făcut pace. Dar acel gest folosit pe pistă reprezintă momentele în care se manifestă nervii de moment și el se comportă ca un băiat din Ascoli, gata să sară la bătaie din orice. Dar este foarte inteligent și foarte talentat. E foarte puternic. Dar nu aleargă pentru că se simte bine, ca Valentino. Nici Stoner nu alerga pentru a se simți bine. Romano aleargă pentru a câștiga.”

Ce implică această caracteristică?

„Când făceam teste, nu se implica foarte tare. De atâtea ori i-am zis: de ce trebuie să cheltuiesc mii de euro pe aceste sesiuni dacă tu nu tragi tare? Și el: dar dacă nu am nimic nou de testat?! Am înțeles, îi spuneam, dar încearcă să progresezi. Era greu și să-l aducem în pole-position, pentru că se dezlănțuia doar în cursă. Este un animal care se hrănește cu victorii. Dacă poate să termine primul este mulțumit și se implică la maximum. dacă nu se poate, din diferite motive, în cursă îi crește nivelul de nervozitate. La Misano voia să ia puncte cu orice preț și Manzi l-a făcut să piardă 10 poziții. Din acest motiv, după mai multe manevre incorecte care i s-au făcut, și-a pierdut capul. Pentru că el este exact genul de pilot căruia nu trebuie să-i faci astfel de manevre. Dar de data asta se va maturiza, cu siguranță își va învăța lecția.”

Ironia sorții, anul viitor ar fi trebuit să fie coechipier chiar cu Manzi. Erau tensiuni între cei doi?

„Nu, nu avea absolut nimic cu Manzi. Nici cu alți piloți nu a mai avut probleme, cu excepția lui Bulega în Qatar, după care a fost lăsat la vatră de echipa Sky VR46. Dar se înțelegea cu toată lumea. Era altruist până la absurd. Anul trecut l-a ajutat pe Jules Danilo, trăgându-l după el ca să meargă mai tare și anul acesta stătea cu Tony Arbolino și îi explica secretele ca să progreseze. Îi ajuta mereu pe toți. Dar are atitudinea asta agresivă în anumite momente, care parcă pornește direct din testicule, și care l-a băgat în corzi aproape definitiv.”

Pentru echipa voastră a fost o pierdere concedierea lui?

„Da, recunosc că a fost o mare pierdere. Am încercat, greșind, să minimalizez situația, pentru că în padoc nu înțelegi imediat ce se întâmplă în afară. Normal, nu am reușit. Dar o echipă este o firmă, are venituri și cheltuieli. Pe rețelele de socializare urmăresc mulți paginile noastre, dar și pe cele ale sponsorilor principali și pe cele Forward și MV Agusta, cu care ar fi trebuit să alerge în 2019. De aceea, în cele din urmă, am fost obligați să îl concediem. Nu mai putea fi salvat. Vă dați seama ce ar fi însemnat să apară din nou pe pistă cu mărcile noastre, câte fluierături și ură ar fi atras. Nu am avut alternative. Asta nu înseamnă că, în viitor, tot cu noi, nu s-ar putea găsi soluții ca să îl aducem înapoi. Dar nu prea curând.”

Ce ați vorbit cu Romano după incident?

„Imediat ce a revenit la boxe, unchiul său i-a dat două palme, maică-sa a urlat la el mai rău ca niciodată și i-am spus și eu câteva. I-am spus că a stricat tot ce construisem împreună în ultimii doi ani, demonstrând celor care l-au concediat în trecut că aveau dreptate. Și că ar fi trebuit să arate că s-a schimbat.”

Anul trecut piloții Sky VR46 au terminat foarte slab. Într-un fel, demonstrase deja asta.

„Acesta este un sport individual. Pentru mine, pilotul este elementul cel mai important., sunt convins. Alții dau mai multă importanță echipei. Păcat că, deocamdată, trebuie să înghițim gălușca.”

S-a zvonit că Romano ar vrea să lase totul ca să lucreze în fierăria bunicului.

„Cum spuneam, el nu aleargă pentru că îi place, ci pentru a câștiga. De aceea, dacă ar fi condamnat să rămână într-o echipă care nu îi pune la dispoziție condițiile pentru a câștiga, ar prefera să stea acasă. Așa gândește el. Atunci chiar ar putea să se întoarcă să lucreze la fierărie și gata. L-am întrebat de mai multe ori: dar nu visezi să ajungi în MotoGP? Crezi că îți vor da imediat o motocicletă de uzină și că te vei lupta pentru victorie? Ce ar trebui să facă piloții care au motociclete prea lente? Să renunțe, nu? El așa gândește. Are sângele foarte fierbinte. În loc să recunoască că a greșit, preferă să se izbească de zid cu 280 la oră. Știi ce, îmi spunea, dacă trebuie să mă întorc, dar nu pot câștiga, mă duc să lucrez la fierărie.”

Dar credeți că ar putea s-o facă?

„Îți spun doar că exista o clauză în contractul său, care spunea că poate să se oprească în orice moment. Nu pentru a pleca în altă parte, ci să se lase de curse. Gândește-te că am semnat contractul ăsta. Dacă la finalul unei curse îmi spunea că nu mai are chef, putea să plece. Din precauție, în contractele cu sponsorii nu am scris numele piloților. Eram terorizat de ideea că ar putea să decidă să se lase oricând.”

Fără compromisuri. Ori stă, ori pleacă.

„Exact așa. Stoner alerga din disperare, un taur dezlănțuit, pentru a-i răsplăti pe părinții care au făcut sacrificii pentru el. Valentino aleargă din pasiune, e evident. Fiecare are motivația sa. Romano alerga pentru victorie. Nici nu era convins de trecerea la MV de anul viitor, pentru că nu o vedea ca pe o posibilitate de a se lupta la victorie. L-am bănuit la un moment dat că nu ar vrea să continue.”

O frustrare explodată în avans?

„Cred că da. Este un băiat fantastic. foarte inteligent și altruist. În contract avea un program de vizite cu echipa, dar nu s-a uitat niciodată pe el. Când era nevoie, apărea. Și în echipă se înțelegea bine cu toată lumea. Nu ținea cont de contracte, ci de latura umană. Mulți piloți sunt buni, dar devin niște automate. El este autentic și asta îl face să facă lucruri corecte, dar și greșite. Un astfel de tip poate să greșească, tocmai pentru că nu gândește ca un automat.”

Pe pagina dumneavoastră văd că nu ați scos poza în care apăreți lângă Fenati. Legătura dintre voi este încă puternică.

„Eu nu o scot. Aceea este pagina mea personală și rămâne așa. Pentru o prostie de 20 de secunde, comisă de un băiat de 22 de ani, să arunc totul? Nu. Pot să o fac ca echipă, dar nu la nivel personal. Dacă vor să mă părăsească sponsorii, nu-mi pasă, mă apuc de altceva. Dar nu arunc totul pentru bani. Firma este normal să facă anumite alergeri, oamenii trebuie să lucreze și să fie plătiți în continuare. Dar la nivel personal, am dreptul să gândesc cum vreau. Dacă trebuie să vând și asta, ce mai rămâne?”

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account