Puig, renumita companie spaniolă de tuning și accesorii aftermarket a prezentat conceptul Diablo, o viziune asupra viitorului acestui segment.
Astfel, ne putem face o idee asupra modului în care va evolua tuningul pentru motocicletele de producție.
La baza proiectului se află o Yamaha MT-09 SP, care a fost modificată cu ajutorul mai multor componente dezvoltate de Puig. Scopul? Îmbunătățirea performanțelor aerodinamice, dar și a ergonomiei postului de pilotaj, fără a ignora latura estetică.
Întrucât parbrizele racing sunt o specialitate a Puig, pentru Diablo a fost dezvoltat un parbriz reglabil electric, la pachet cu două wingleturi. Spaniolii nu oferă detalii despre far, dacă a fost dezvoltat in house sau nu, la ce soluții s-ar recurs, dar fiind vorba despre un prototip putem trece cu vederea acest aspect. Rezervorul a fost îmbrăcat într-un „strat” de carene, al căror design și manieră de dispunere au fost gândite pentru a îmbunătăți coeficientul aerodinamic al motocicletei. Totodată, ansamblul permite pilotului să se lase mai mult pe rezervor.
Despre wingleturi, Puig spune că oferă mai multă stabilitate pe frânare și la viteze mari, având efect anti-wheelie și anti-shimmie (vibrații stânga – dreapta ale motocicletei pe durata frânării). Forma de romb a spoilerelor nu a fost creată cu scopul de a impresiona ci mai degrabă pentru a încorpora câte două wingleturi pe fiecare parte. Acestea sunt mobile, acționate fiecare de câte un servo, la comanda unui senzor, care le poate plasa într-o infinitate de poziții. Oarecum ca DRS-ul monoposturilor din Formula 1. Desigur, pe accelerare wingleturile se deschid, accelerând aerul care curge pe lângă motocicletă, iar pe frânare se opun acestuia, crescând rezistența aerodinamică și forța de apăsare a motocicletei pe sol.
Din panoplia de accesorii dezvoltate de Puig pentru Diablo nu putea să lipsească un belly pan, optimizat aerodinamic. Soluția găsită de Puig în ce privește răcirea frânelor pare chiar mai impresionantă decât soluțiile dezvoltate până acum în Moto GP, despre care am mai scris aici. Cel puțin din punct de vedere vizual. Câte un capac amplasat pe fiecare parte a roții are rolul de a minimaliza turbulențele create de jantă atunci când se învârte, integrând și două canale care concentrează fluxul de aer pe discurile și plăcuțele de frână. Suporturi din aluminiu susțin cele două capace, pentru a le face suficient de rigide.
Partea posterioară a motocicletei se distinge prin două componente: stopul minimalist și spoilerul care înconjoară partea superioară a acestuia, creându două canale ce elimină turbulențele generate de impactul aerului cu pilotul, la viteze ridicate.
Echipa Puig spune că Diablo trebuie privit ca o „dezbatere” privind viitorul tuningul și accesoriilor moto. Noi am mai adăuga că este impresionat cum un hyper-naked devine o semi-carenată în toată regula, ba chiar una smart! Ba chiar te face să îți pui întrebarea cum ar arăta un R9?