BMW Motorrad continuă să-și extindă și îmbunătățească gama de motociclete. În cazul de față, tocmai a lansat la salonul moto EICMA noile F 750 GS și F 850 GS, modelele desemnate de nemți să ia cu asalt clasa motocicletelor adventure de cilindree medie.
După zece ani de dezvoltare continuă, BMW Motorrad a redesenat și reproiectat cele două GS-uri mijlocii conform cu obiectivul companiei de a oferi motociclete simple și ușor de întreținut. Practic, acestea vor înlocui modelele F 700 GS și F 800 GS, care deja s-au impus în segment drept motociclete robuste și fiabile, mai ales în aventuri offroad sau ture speciale, de zeci de mii de kilometri.
Noi am mers cu F 800 GS-ul din dotare la Serres Rally, iar alți colegi din presă, cum ar fi Cristian Scutariu, s-au aventurat până la Magadan. Întreaga poveste a aventurii „Est, spre Siberia” o găsiți aici.
Revenind la starurile săptămânii, F 750 GS și F 850 GS, observăm că dincolo de gama variată de opțiuni disponibile, precum și electronica preluată de la fratele mai mare, R 1200 GS, există acum o diferențiere mai mare între cele două modele. F 750 GS a păstrat furca convențională și jantele turnate, iar F 850 GS merge pe soluția furcă upside down și jante cu spițe, tubeless de această dată. În mod evident, fiecare model și-a păstrat caracteristicile de dimensiuni ale roților, ca să fie clar: F 750 GS – touring, F 850 GS – offroad. Bineînțeles, acest lucru nu exclude utilizare în celelalte sectoare, dar arată încotro este înclinată balanța pentru fiecare model.
Obiectivul principal al echipei de dezvoltare a fost creșterea netă atât a puterii, cât și a momentului motor. Suplimentar, un grad mare de atenție a fost acordat economiei de carburant. Cilindreea de 853 cc livrează în cazul modelului F 750 GS o putere de 77 CP la 7.500 rpm, mai mult decât suficient. Noul F 850 GS pune la roată 95 CP la o turație de 8.250 rpm, datorită unui nivel superior de performanță al motorului.
Inginerii au obținut un sunet puternic, asemănător unui V2, folosind un arbore cotit modificat și o secvență de aprindere optimizată. Vibrațiile nedorite sunt absorbite de cei doi arbori de contrabalansare ai motorului. Rezervorul a fost poziționat în locul clasic, între articulația furcii și șaua riderului, pentru un design compact și un centru de greutate îmbunătățit. În urma acestor modificări de ordin tehnic, precum și a infuziei masive de tehnologii, ambele modele au câștigat câteva kilograme, ajungând până la 12 în cazul F 850 GS.
Și pentru că vorbeam de opțiuni, să trecem în revistă câteva noutăți pentru F 750 GS și F 850 GS:
- Moduri de condus Pro și DTC ca echipament opțional
- Suspensie Dynamic ESA
- Far full LED ca opțiune
- Display TFT 6,5 inci – opțiunea BMW Motorrad Connectivity
- Apel de urgență inteligent eCall
- Design nou, mai agresiv
- Keyless Go, quick-shifter