BMW prezintă noua familie Heritage: R 18 Classic și patru versiuni de R nineT!

BMW Motorrad tocmai a venit cu cinci premiere mondiale: nou R 18 Classic, o versiune mai touring a lui R 18, plus cele patru modele R nineT înnoite pentru 2021 – R nineT, R nineT Pure, R nineT Scrambler și R nineT Urban G/S.

Folosind același mod de prezentare ca pentru noile R 1250 GS și Adventure 2021, adică online, BMW a anunțat joi cinci noutăți în gama de modele 2021.

Este vorba despre cele patru modele din gama R nineT, înnoite pentru 2021: R nineT, R nineT Pure, R nineT Scrambler și R nineT Urban G/S.

Plus noul tourer R 18 Classic.

Gama de modele R nineT păstrează motorul boxer răcit cu aer/ulei de 1.170 cmc, care își are rădăcinile tocmai în 2004 (când a apărut prima dată pe R 1200 GS), dar propulsorul este modificat pentru a respecta noile norme Euro 5. Chiulasele motorului clasic sunt complet noi și asigură un flux de gaze îmbunătățit, astfel încât motorul are mai mult cuplu la turații medii, pe lângă că este mai curat în emisii. Motorul pierde 1 CP la vârf, astfel încât acum dezvoltă 109 CP la 7.250 rpm (față de 110 CP la 7.750 rpm înainte), dar cuplul rămâne 116 Nm la 6.000 rpm.

Și capacele de chiulasă arată diferit, la fel și admisia, pentru un look mai clasic și mai interesant. Modelele R nineT au acum ABS Pro (care acționează în funcție de înclinare) cu DBC (Dynamic Brake Control) pentru siguranță optimă pe frânare.

Suspensia spate a fost schimbată, amortizorul având acum sistem de pârghii, pentru amortizare progresivă, care variază în funcție de cursa suspensiei. Pretensionarea suspensiei spate se reglează de la o rotiță acționată manual.

Motorul are mai multe moduri de putere, „Rain” și „Road” fiind în echiparea standard. Opțiunea „Riding Modes Pro” include modurile suplimentare „Dyna” pentru R nineT și R nineT Pure și modul „Dirt” pentru R nineT Scrambler și R nineT Urban G/S, plus controlul dinamic al tracțiunii (DTC) și controlul frânei de motor (MSR). Opțional există acum și pilot automat, pe lângă manșoane încălzite și far care luminează în viraj.

Bordul este nou, dar continuă cu aspectul clasic, având două cadrane circulare, cu display digital în interior. Semnalizatoarele albe cu LED sunt în echiparea standard, la fel ca farurile cu LED, care includ far pentru timp de zi. Și priza de încărcare USB este prezentă în standard. BMW mizează și mai mult pe design cu cele patru motociclete neo-retro, mărind gama de scheme coloristice interesante și exclusiviste.

Ca și până acum, gama R nineT oferă posibilități foarte ample de personalizare, cu componentele din seria „Option 719”, care includ o mulțime de piese „cool” și scheme coloristice foarte interesante.

BMW R 18 Classic are la bază clasicul și impunătorul R 18, pe care l-am testat recent. Asta înseamnă că este propulsat de același motor boxer imens de 1.802 cmc răcit cu aer, care respectă normele Euro 5 și dezvoltă 91 CP la 4.750 rpm și un cuplu motor uriaș, de 158 Nm la doar 3.000 rpm (cu peste 150 Nm disponibili între 2.000 și 4.000 rpm). Și ciclistica este aceeași, cu un cadru din oțel, amortizare progresivă pe spate cu aspect de hardtail, jante cu spițe, lumini cu LED și bord simplu, cu aspect clasic.

Varianta Classic aduce în plus un parbriz, coburi, șa pentru pasager și proiectoare cu LED amplasate de o parte și de alta a farului rotund. Roata față este de 16 inci. Pilotul automat electronic este în echiparea standard. Parbrizul, coburii și șaua pasagerului sunt demontabile.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account