Se vorbește deja de ceva vreme despre BMW R 1300 GS.
Ba chiar, fotografii cu această motocicletă s-au „scurs” pe internet. De această dată, nu mai este vorba despre prototipuri care sunt surprinse de fotografii spion ci, se pare, de un model de serie. Cineva l-a uitat parcat pe undeva. Dar, ca un făcut, acest BMW R 1300 GS are o husă pe el.
După cum vom vedea, nici această husă chiar nu pare a fi așezată oricum pe motocicletă. Ea lasă să se vadă exact atâtea lucruri, cât să avem noi ce povesti. Desigur, pilotul de teste a vrut să protejeze și husa, care dacă ar fi fost instalată gospodărește, s-ar fi topit probabil în zonele de contact cu evacuarea și cu cilindri. Clar, o poză făcută la „cald”!
Că veni vorba despre cilindri, dacă actualul model reține încă aripioare de răcire pe blocul cilindrilor, se poate observa că pentru R 1300 GS, acestea dispar. Deci, sistemul de răcire va fi unul complet pe lichid.
Apoi, ce coincidență, modelul este astfel așezat încât, pe intradosul aripii față, dacă e să folosim un termen de aviație – că tot vorbim despre BMW, se poate observa o unitate de control electronică. Despre care s-a speculat că ar putea susține un radar, pentru un sistem de cruise control inteligent. Doar câteva modele high-end se bucură astăzi de așa ceva, putem vorbi despre Kawasaki Ninja H2 SX sau Ducati Multistrada V4.
Apoi, ar mai fi evacuarea finală – dublă – de la Akrapovic. Aceasta ar putea fi montată standard pe varianta M 1300 GS, căci, după cum am scris încă din aprilie, BMW a înregistrat și denumirile de R 1300 GS și R 1400 GS. Cât despre ultima, este foarte puțin probabil să fie vorba despre o capacitate cilindrică, ci mai degrabă despre varianta Adventure.
foto via Solomoto