Pentru al șaselea an consecutiv, Honda este prezentă la Festivalul Wheels and Waves din Biarritz, Franța. De această dată, motocicleta „tematică” folosită de Honda este chiar noua GB350S, un retro-naked pe care am avut și noi plăcerea să îl testăm.
Astfel, unsprezece GB350S, operă fie a unor artiști custom fie proiecte ale dealerilor Honda din înteaga Europă, au fost expuse la Biarritz. Motocicletele pot fi regăsite și pe internet, pe hondacustoms.com, de unde poți downloada wallpapers pentru telefon și pentru desktop. Și, nouă ni se pare extrem de distractiv, poți vota proiectul tău preferat.
25.000 de oameni au făcut-o în 2023, atunci când Honda s-a concentrat pe mini-motociclete, mai exact, Dax, Monkey și MSX125 Grom. Anul trecut, în centrul atenției au fost CL250 și CL500, proiectul câștigător venind din Turcia.
Să vedem însă în câte feluri se poate modifica un GB 350S!
The Rocket Lion – Honda Motor Center León, Spania: motocicleta utilizează un carenaj și un parbriz de faimosul RC181 asociate cu un capac tip monopost pentru siluetă unică. Șaua personalizată oferă poziția de condus a unui café-racer de modă veche. Anvelopele Michelin Road Classic, componentele din titan și o culoare oficială Honda, asociată cu un logo supradimensionat cu weathering, fac și ele parte dintr-o listă extinsă de specificații pentru acest proiect.
Clubman TT – Mallorca Motos, Spain: inspirată din cursele stradale ale anilor ’70, această motocicletă are o siluetă joasă, grație semi-ghidoanelor și a șeii scurte, cu o cocoașă aerodinamică. Evacuarea chiar este gândită să arate ca o pușcă și, desigur, scoate tot ce e mai bun din monocilindrul, care oricum, am testat pe propria piele, sună foarte bine! Observă roata față cu spine, roata spate „lenticulară”, dacă am putea împrumuta o expresie din ciclismul de velodrome și, nota bene, vopseaua cu diverse nuanțe de albastru și de verde este gândită anume încât să evoce cerul și copacii de la Isle of Man TT, care desigur, sunt percepute foarte estompat de către piloți!
Miranda – Honda Motorsport Las Rozas, Spania: opera unei echipe de femei și botezată după fiica de șapte ani a liderului de proiect, Miranda nu are doar o vopsea „alb/candy” ci și un carenaj și o șa revizuite, o evacuare Arrow și amortizoare YSS.
MBX350 – Servihonda Málaga, Spania: vine parcă din anii ’80 și evocă Honda MBX80, o motocicletă în doi timpi care era fabricată tot în Spania. De fapt, o evocă atât de bine, încât ar putea fi chiar confundată cu una. Aceasta întrucât ea integrează componente de pe acest vechi model, perfect integrate pe șaiul GB350. Oglinzile pătrate și evacuarea sunt cât se poate de „corecte” pentru cunoscătorii MBX80.
Mia – TubaisMoto, Portugalia: un café-racer, cu o clasică schemă de culoare HRC, pinstriping subtil, roți cu spite și un stop LED. Nouă ni se pare că seamănă cu o MV Agusta.
Okira – Ruleshaker, Franța: operă a unui designer vestimentar, această motocicletă este o operă de artă care se poate conduce, pentru că integrează piese vestimentare și accesorii rămase nevândute de la diverse evenimente! Multă piele, culori Honda HRC și încă o dovadă că (aproape) totul se poate recicla!
Silver Bullet – Farnham Honda, Marea Britanie: un café-racer tipic britanic, atât de tipic încât ar putea fi confundat cu un Norton, cu semi-ghidoane, jug de furcă și scărițe fabricate special. Frânarea nu a fost ignorată, fiind montat un disc wave și furtunuri oțelite, ceea ce, la prima vedere pare exagerat, însă se pot observa anvelopele slick.
FTR350 – Vertu Honda, Marea Britanie: inspirat din cursele de flat-track, foarte simplu și axat pe performanță și… sunet. Un filtru de aer conic și o evacuare de înaltă performanță „descătușează” monocilindrul de 350 cmc răcit cu aer. Furtunurile de frână sunt oțelite, iar roțile au spite.
Swiss Wing – Pellicari Design, Elveția: inspirată din aviația generală! Grile de ventilație, nituri, furtunuri, șuruburi, toate au fost luate de pe avioane vechi și montate pe această motocicletă. Șaua cu arcuri stă mândră deasupra evacuării duble, rezervorul este fabricat pe comandă, roțile sunt pline, anvelopele au inscripții vizibile, iar vopseaua evocă steagul elvețian. Pare avion, dar nu e chiar avion!
Hachimaan – MAAN Motocicli Audaci, Italia: iată că, dacă te străduiești suficient, GB350S poate devein și un bobber în stil japonez! Pentru aceasta, cadrul a fost modificat, a fost montat un rezervor în stil arahidă, un ghidon mini-ape, pe care nu se află manete de ambreiaj și de frână. Nimeni nu s-a obosit până acum să ne explice că probabil se frânează doar cu spatele, se poate vedea că pe roata față nu există disc! Totodată, avem instalat un suicide shifter! Cu siguranță, trebuie să fie destul de palpitant să „conduci” această motocicletă!
GRAND (B)RIX – Sporty Bike, Germania: modificări subtile, efecte mari! Alura sportivă se datorează părții frontale coborâte, semighidoanelor, manșoanelor, oglinzilor bar-end și, desigur, mono-amortizoarelor cu accente aurii. De altfel, întreaga motocicletă are subtile detalii aurii, de la manetele de frână și ambreiaj, tot aftermarket, la aripioarele de răcire ale monocilindrului. Merită menționată și evacuarea, cu banda termoizolantă.