Custom Honda CBR600RR: In slujba raului

Custom Honda CBR600RR: In slujba raului

Inspaimantatorul vehicul din aceste pagini este o Honda CBR600RR din 2008. A luat nastere in visele (sau cosmarurile?) unui rider fantezist, care si-a pus in practica viziunile, realizand o masinarie venita parca din adancurile iadului.

[wzslider]

foto: Daniel Neagu

Cand vad aceasta masinarie dedicata fortelor intunericului, nu ma pot abtine sa nu ma gandesc la o scena clasica. Stiti momentul acela in care mergi cu motocicleta in spatele unei masini, pe a carei bancheta din spate se afla doi-trei copii, iar acestia se intorc si sunt foarte veseli, iti fac cu mana si fac tot felul de giumbuslucuri ca sa-ti atraga atentia? Ei bine, cred ca Sorin, proprietarul acestei Honda CBR600RR din 2008, nu prea are parte de astfel de momente. Cred ca respectivii copii izbucnesc in plans si isi indeamna parintii sa conduca mai repede, caci ii urmareste cel mai infricosator monstru pe care l-au vazut vreodata.

Ba mai mult, daca Sorin, calare pe motocicleta, ar aparea brusc in fata unui pensionar mai slab de inima, mai ales atunci cand poarta si casca asortata, i-ar putea foarte usor provoca un infarct bietului om, care ar fi convins probabil ca emisarul mortii, calare pe un armasar al iadului, a venit in persoana sa-l duca pe lumea cealalta.

DSC_0168

Desigur, monstri exista doar in basme, dar, ipotetic vorbind, daca Sorin ar vrea sa duca un biet suflet catre taramul celalalt ar putea s-o faca foarte repede, caci modificarile aduse motocicletei nu sunt doar estetice. Motorul a primit un kit NOS (plus kit de purjat), astfel incat riderul are intotdeauna un plus substantial de putere la dispozitie. Si, pentru a asigura stabilitatea necesara in momentele in care herghelia de cai suplimentari intra in actiune, bascula a fost alungita. Aceasta contribuie si la obtinerea unul look „long & low”, foarte popular pe scena custom americana, dar destul de putin intalnit la noi.

Dar cine este cel care si-a preparat o astfel de motocicleta? Un Hell’s Angel? Ei bine, nu. Sorin, desi are si el un aspect usor inspaimantator (am inteles ca i s-ar spune „Satana” in anumite cercuri), este bucatar cu 13 ani de experienta si un tip foarte de treaba. Este din Bucuresti, are 31 de ani si pasiunea pentru motociclism i-a fost transmisa din familie, „din tata in fiu”, cum spune el. A inceput sa cocheteze cu domeniul moto in 2005, iar din 2009 este motociclist cu acte in regula. Spune ca a incercat sa faca modificarile motocicletei intr-un mod cat mai original, „dupa chipul si asemanarea” lui.

Desigur ca este clar pentru oricine ca un custom cu caracter atat de extrem nu poate fi pe placul tuturor, dar calitatea lucrarii este incontestabila, indiferent de gusturile privitorului. Am vazut motocicleta pentru prima data fara sa stiu nimic despre creatorul sau si am presupus automat ca este opera vreunui atelier specializat in customizari extreme, convins fiind ca o asemenea finisare si atentie la detalii nu pot iesi din mainile unui amator.

DSC_0152

Dar Sorin imi povesteste ca a lucrat chiar el la motocicleta si, pentru ca nu avea un loc unde sa se poata desfasura, a lucrat in garajul unui prieten, sau chiar la blocul sau, in casa scarii. Singur a facut doar carenele, adica toate efectele 3D, iar pentru pictura cu aerograful a apelat la atelierul AeroArt.

Tot proiectul a inceput de la niste idei, a evoluat intr-un plan, apoi Sorin a reusit usor-usor sa-si materializeze ideile, treaba fiind ingreunata semnificativ de dificultatile financiare inerente ale unui proiect de asemenea anvergura. Intregul proces a durat circa sapte luni.

Sorin a abordat cel mai pur stil american, montand si un kit de coborare a suspensiei, pentru un efect vizual maxim atunci cand motocicleta sta pe loc. Cricul este acum unul reglabil, pentru a se adapta inaltimii schimbate a motocicletei.

DSC_0216

Mansoanele de acceleratie cromate si manetele de acceleratie si ambreiaj sunt si ele schimbate. Cu acestea din urma, Sorin nu ar fi primit pe nicio pista din lume, avand in vedere ca au capetele ascutite, dar completeaza foarte bine aspectul general al motocicletei. Capacul de pe stanga motorului este acum unul transparent, iar forma bratelor oglinzilor se potriveste la fix cu tema „monstrului”. In cazul in care nu v-ati dat seama, bratele oglinzilor nu sunt vopsite sa para maini scheletice, ci chiar aceea este forma lor. Mie mi-au trebuit cateva momente sa-mi dau seama, caci nu imi imaginam ca s-ar gasi undeva astfel de oglinzi. Dar se pare ca atunci cand perseverezi gasesti orice.

Semnalizatoarele din fata sunt unele de dimensiuni mici, fiind incorporate in carene, iar cele din spate au fost incorporate in noul stop. Toba finala Arrow, flancata de rezervoarele de dioxid de carbon ale sistemului de purjare, completeaza imaginea partii din spate.

DSC_0078

Modelarea 3D include craniul din jurul prizei de aer frontale, probabil elementul cel mai de efect al intregii creatii, plus restul de elemente care continua tema scheletului, amplasate pe aripa din fata si pe rezervor. Motivele realizate cu aerograful, care intruchipeaza niste demoni, completeaza o imagine care, suntem convinsi, a determinat multe batranele amabile si cu frica de Dumnezeu sa izbucneasca intr-o criza de inchinari evlavioase si scuipat in san. Cel mai probabil, motocicleta a adunat si cateva „Piei, diavole!” daca a trecut pe stradute linistite din Drumul Taberei.

Sorin nu este la prima motocicleta pe care o modifica, mai avand la activ o Yamaha R6, careia i-a aplicat un tratament similar: bascula lunga, kit de coborare a suspensiei spate, air ride, mansoane, vopsea speciala si pictura cu aerograf, plus cate si mai cate. Si Yamaha reia tema „diabolica” atat de draga lui Sorin. De altfel, motocicleta are si denumirea sugestiva „Devil’s Whores”. Realizarea acestui prim proiect a durat nu mai putin de doi ani, de inteles avand in vedere amploarea modificarilor si relativa lipsa a resurselor.

DSC_0018

Unul dintre obstacolele de care s-a lovit Sorin cand a incercat sa-si vanda motocicletele (care sunt inmatriculate si perfect in ordine din punct de vedere legal) a fost mentalitatea publicului care tinde sa aprecieze mai degraba customizarile facute pe choppere si cruisere decat pe supersportive. Ce-i drept, modificarile atat de extreme aduse unei sportive sunt complet neobisnuite pentru scena moto de la noi, dar noi suntem de parere ca asta le face cu atat mai deosebite. Este vorba de ceva ce nu vezi oriunde, or, tocmai aceasta este esenta culturii custom, fie ca vorbim despre choppere realizate de la zero sau sportive convertite in streetfighter.

Ne-am astepta ca o astfel de creatie sa fie considerata de catre proprietar mai mult un „show bike” decat un mijloc de transport, dar Sorin foloseste ambele motociclete in regim normal, merge la serviciu, face plimbari la munte sau pe oriunde altundeva are chef. E vorba, asadar, de motociclete extreme, dar utilizabile in mod cotidian, lucru destul de rar atunci cand vine vorba de transformari radicale.

DSC_0122

Proiectul visurilor pentru autorul acestui bolid al lumii de dincolo? Un Suzuki Hayabusa cu janta lata si pneu de 360 pe spate, motor biturbo si bascula lunga. Dar, din pacate pentru Sorin, acest vis trebuie sa mai astepte, caci necesita un cu totul alt nivel de resurse. Cu toate acestea, noi suntem convinsi ca omul nostru isi va realiza visul si speram sa vi-l putem prezenta atunci cand se va intampla.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account