Este foarte posibil ca prin lansarea lui CE-04, BMW să fi creat un limbaj de design și o nouă nișă de scutere sportive.
Atunci când a fost lansat anul trecut, BMW CE-04 nu semăna cu niciun alt scuter, iar părerile au fost împărțite. Dar, cifrele de vânzări au fost bune pentru un scuter atât de nișat, aproape 5.000 de unități. Și iată că modelul nu mai rămâne mult timp singur, urmând a i se alătura un scuter asemănător produs de CF Moto, sub brandul Zeeho.
Conceptul Zeeho Magnet a făcut ceva vâlvă în toamnă la EICMA. Este foarte sportiv, cu roata spate complet expusă, la fel ca și bateria, care poate fi văzută printr-un perete transparent de plexiglas. Dacă ne uităm la aranjamentul ghidon – șa – baterie, silueta joasă și alungită, nu avem cum să nu regăsim logica de design a lui CE-04. Ceea ce înseamnă că pur și simplu așa trebuie să arate un scuter electric performant. Cam la fel cu ceea ce s-a întâmplat cu segmentul Sports Activity Vehicle, în care, lui BMW X6 i s-a alăturat Mercedes GLE Coupe.
Iar Zeeho Magnet promite să fie cât se poate de performant: viteză maximă de peste 160 de km/h, accelerație 0-50 km în sub 2.5 secunde și o autonomie de aproximativ 200 de kilometri. Pentru a demonstra că sunt cât se poate de hotărâți să aducă acest concept în producție, cei de la CF Moto au dat publicității și o serie de patente, care ne indică la ce ne putem aștepta.
O secțiune centrală din aluminiu încorporează bateria și funcționează ca element portant principal. Pe ea se montează secțiunea anterioară a cadrului, integrând lagărul jugului furci și bascula monobraț. Se păstrează roata spate cu o lățime generoasă, etrierele radiale și furca inversată, doar amortizorul este montat oblic, renunțându-se la spectaculosul plasament orizontal. Totodată, CF Moto arată în patente că vor fi folosite două tipuri de baterii, răcite cu lichid și cu aer, în funcție de performanțele vizate, demonstrând flexibilitatea conceptului. Rămâne de văzut dacă „finețurile” precum camerele video și frânarea regenerativă vor fi păstrate.