Aprilia a prezentat noua Tuono V4 R ABS, cel mai rapid si mai sportiv naked produs vreodata, derivat din RSV4, o motocicleta cu doua titluri mondiale in Superbike la activ.
Tuono este acum si mai puternica, motorul V4 dezvoltand nu mai putin de 170 CP, si poate pune puterea la sol mai eficient datorita noului pachet de sisteme electronice aPRC. Modelul Tuono V4 R ABS este disponibil deja la dealerii din Italia la pretul de circa 16.100 de euro, acelasi cu al modelului precedent.
Si saua este noua, la fel ca setarea standard a suspensiilor (complet reglabile). Obiectivul a fost cresterea performantelor fara a sacrifica confortul in pilotajul stradal, aspect important pentru cei ce folosesc motocicleta pentru drumurile zilnice prin oras. Saua are un capitonaj mai generos, iar reglajul standard al suspensiilor este mai bine adaptat pentru amortizarea denivelarilor asfaltului de pe drumurile publice.
Si ergonomia s-a schimbat, gratie noului rezervor cu capacitatea marita la 18,5 litri si cu flancurile revizuite pentru a-i conferi pilotului un punct de sprijin mai bun in timpul pilotajului si, mai ales, pe franare.
Suspensiile constau intr-o furca inversata Sachs, cu jambe de 43 mm, complet reglabila, si intr-un monoamortizor tot Sachs, complet reglabil.
Noul pachet aPRC (Aprilia Performance Ride Control) include:
-aTC: Aprilia Traction Control – un sistem de control al tractiunii reglabil din mers pe opt niveluri, prin intermediul unui joystick de pe ghidonul stang. Acesta are un algoritm de functionare mai rafinat si garanteaza siguranta la orice viteza, fara a penaliza performantele;
-aWC: Aprilia Wheelie Control – sistemul de control impotriva ridicarii intempestive pe roata spate, reglabil pe trei niveluri, a fost recalibrat pentru un stil mai sportiv in modul 1, garantand, la acceleratiile puternice, o ridicare si coborare mai lina a rotii fata de la sol;
-aLC: Aprilia Launch Control – un sistem care ajuta pilotul la plecarea de pe loc, pentru folosire exclusiva pe circuit, reglabil pe trei niveluri;
-aQS: Aprilia Quick Shift – un sistem de schimbare electronica a vitezelor, pentru schimbarea rapida fara inchiderea gazului si fara utilizarea ambreiajului.
Pe langa acest sistem aPRC ajuns la a doua generatie, Tuono are in echiparea de serie si un sistem ABS foarte evoluat. Unitatea ABS 9MP, dezvoltata in colaborare cu Bosch, constituie varful rafinamentului si tehnologiei disponibile in acest domeniu. Sistemul, cu o greutate de doar 2 kg, adopta o strategie inedita numita RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation), care limiteaza ridicarea rotii spate la franarile hotarate. In plus, este deconectabil si reglabil pe trei niveluri de interventie, prin intermediul meniurilor de pe bord:
-Nivelul 1 Track: este dedicat folosirii pe circuit, dar este omologat si pentru folosirea pe strada. Actioneaza pe ambele roti si garanteaza cele mai bune performante posibile, chiar si la cele mai puternice franari, indiferent de viteza. Nu ia din placerea pilotajului „la limita”. In acest mod, RLM este dezactivat.
-Nivelul 2 Sport: este dedicat pilotajului sportiv pe strada si actioneaza pe ambele roti, in combinatie cu RLM, a carei interventie se face progresiv, in functie de viteza vehiculului.
-Nivelul 3 Rain: este dedicat pilotajului pe suprafete cu aderenta slaba, actioneaza pe ambele roti si RLM este activat.
Oricare dintre modurile sistemului ABS poate fi combinat cu oricare dintre modurile motorului (Track, Sport , Road), permitand pilotilor de orice nivel sa gaseasca cea mai buna combinatie posibila.
Sistemul de franare pe fata are etriere radiale monobloc Brembo M432 si discuri de 320 mm.
Motorul, in mare parte identic cu cel de pe RSV4 ABS 2013, dezvolta 170 CP la 11.500 rpm si 111,5 Nm la 9.500 rpm. Frecarile interne au fost reduse, iar carterul este mai bine ventilat. Sistemul de evacuare a fost reproiectat si sistemul electronic de control al motorului a fost imbunatatit.
Mai multe detalii puteti afla de la importatorul Aprilia in Romania, United Motors: www.unitedmotors.ro.