BMW Concept R18: un cruiser retro cu motor boxer de 1.800 cmc!

BMW Concept R18: un cruiser retro cu motor boxer de 1.800 cmc!

Noul BMW Concept R18 a fost prezentat în premieră la Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Este un retro-bike care amintește de BMW R5, cu o estetică reinterpretată magistral de Centrul de Design din Munchen, dotat cu un nou boxer de 1.800 cmc, cu distribuție cu tije împingătoare și carburator dublu corp.

Evenimentul Concorso d’Eleganza de la Villa d’Este, pe malul lacului Como din Italia, este destinat mașinilor și motocicletelor clasice, în general. Și al celor mai frumoase dintre ele în particular. Momentul culminant al evenimentului de anul acesta a fost prezentarea noului BMW Concept R18. Practic, o motocicletă mai clasică de atât nu se poate: are toate elementele caracteristice ale modelelor BMW de după Al Doilea Război Mondial și un motor boxer cu aspect inconfundabil. Dar acest boxer este complet nou și nu are scopul doar de a arăta bine pe un concept-bike, ci deja prevestește o nouă generație de motoare de dimensiuni mari, pentru o viitoare gamă de motociclete cruiser și clasice de la producătorul bavarez.

Conceptul BMW a fost prevestit de două proiecte custom interesante prezentate în ultimele luni: Departed de la Custom Works Zon, prezentat la Yokohama Hot Rod Show, echipat cu același motor boxer. Apoi, la Handbuilt Show, în Austin, Texas, a fost prezentat proiectul Revival Birdcage al specialiștilor americani de la Revival Cycles.

Scopul lui Concept R18 este să reprezinte esența motociclismului, motocicleta în cea mai primitivă și naturală formă a sa. „Cea mai mare provocare în designul acestei motociclete”, povestește Bart Janssen Groesbeek, cel care a desenat motocicleta, „a fost să facem totul vizibil. Fiecare parte a motocicletei are un scop funcțional. Nu sunt mulți cei care au curajul să fie atât de onești și direcți în design.”

Și stilul este tipic BMW, de la aspectul motorului boxer până la forma cadrului, a arborelui cardanic lăsat la vedere și a rezervorului. Similitudinile cu superbul R5 sunt foarte multe, dar R18 are și o personalitate proprie. Ies aici în evidență roata față de 21 de inci, cu spițe, suspensia cu aspect de hardtail pe spate și șaua subțire monopost, în stil bobber.

Motorul boxer de 1.800 cmc amintește de motoarele produse la Berlin până la finalul anilor ’60, cu elementele turnate din aluminiu având o finisare texturată a suprafețelor, obținută cu mici sfere de sticlă. Dar cilindreea este mult mai mare decât a vechilor modele, păstrându-se răcirea cu aer și ulei și elementele cromate ale distribuției cu tije împingătoare. Nu există un airbox care să strice linia estetică, iar alimentarea se face, în mod complet surprinzător pentru un concept al anului 2019, printr-un superb carburator Solex dublu corp, cu conducte cromate lungi.

Liniile de culoare albă aplicate manual pe furcă și pe rezervor, în combinație cu negrul din fundal, constituie clasica temă cromatică BMW, iar farul amintește și el de motocicletele anilor ’50, deși este acum cu led.

„Cu o estetică minimalistă evidentă,” adaugă Edgar Heinrich, responsabilul de design BMW Motorrad, Concept R18 încorporează esența motociclismului. Este vorba de a simți înainte de a gândi, de a nu folosi tehnologia doar de dragul de a o face, ci de a lăsa loc imaginației. Acest concept-bike trezește un instinct profund: îți vine pur și simplu să te sui în șa și să pleci. Când te dai jos din șa, nu poți s-o lași pur și simplu în garaj, ci îți vine să te întorci și să o mai privești o dată.”

Markus Schramm, directorul BMW Motorrad, a anunțat și scopul acestui proiect: „Cu această motocicletă de vis, BMW oferă propria versiune plină de caracter pentru piața cruiserelor mari.”

Și aici este cheia pentru viitor, din punctul meu de vedere. Se pare că vom vedea o familie de boxere BMW răcite cu aer, în stil cruiser, custom și heritage. Nemaipomenit ar fi ca BMW să ofere un model care să se apropie cât mai mult de Concept R18, care arată superb. Evident, elemente precum carburatorul dublu corp nu vor putea fi păstrate din cauza normelor de emisii și, probabil, modelele de serie vor avea mult mai multe elemente funcționale pentru utilizarea cotidiană, dar, la cum se întrevede noua familie de modele bavareze, putem încheia cu un avertisment: „Harley, păzea!”

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account