Triumph a prezentat „in integrum” motocicleta de motocross despre care s-a vorbit atât de mult în ultimul an.
Pe deplin conștienți de rezonanța sintagmei „motocicleta de cross de la Triumph”, britancii ne-au menținut curiozitatea cu diverse filmulețe, interviuri, prezentări de componente, dar niciodată cu produsul finit, un nume, poze de studio și o fișă tehnică.
Toate acestea nu puteau însă dura la nesfărșit, așa că iată, motocrosiștii se află puși în fața unei alegeri interesante. Iată noua TF 250-X!
Pentru că Motobikes.ro are un format care permite o varietate de stiluri de exprimare, am să îmi iau libertatea de a devia puțin de la stilul oficial și imparțial, încercând să mă pun în pielea sau mă rog, în cizmele motocrosistului. Mai ales că, a fost o vreme în care am cochetat cu această disciplină și mă laud și acum că în 2007 am participat la absolut toate etapele Campionatului Național de Motocross și au fost destule. Apoi, un număr semnificativ de ani am fost persoana responsabilă cu PR-ul pentru singura cupa privată de motocross din România, Motocross Cup.
Bun, acestea fiind zise, după afirmațiile din categoria pușca și cureaua lată, ce motocrosist eram odată, am să cad într-un alt păcat care e de regulă apanajul meseriei de cititor și anume, comparația. Hmmm, parcă este o Yamaha sau la fel de bine alt crossser japonez. Sau chiar și european. Dar, dacă tot am ajuns în această zonă a discuției, circuitul de motocross cu siguranță nu e locul diferențierilor estetice și toate mărcile ajung la un pachet relativ similar. Și, promit să mă abțin până cel puțin în 2024 să mai povestesc chestii din trecutul meu motociclistic.
Dar, lăsând asta la o parte, o marcă nouă în lumea motocrosului nu e ceva ce vezi în fiecare zi.
De fapt, e ceva ce eu văd pentru prima oară în viață și nu mai sunt tocmai un puștan. Am mai văzut tentative, care nu au fost duse la capăt. Ba chiar unele s-au încheiat tragic, și asta e o altă poveste. Plus că atunci când spunem lumea motocrosului spunem și Mondialul de Motocross, acolo unde Triumph Racing va concura printr-un parteneriat cu Thierry Chizat-Suzzoni, unul dintre cei mai de success manageri din această competiție, cu sponsorizarea Monster Energy. „Lumea Nouă”, o piață importantă pentru Triumph nu putea fi lăsată deoparte, aici, fiind pregătită o echipă pentru SuperCross.
Pilot de teste este nimeni altul decât experimentatul Clement Desalle, iar de dezvoltarea motocicletei s-au ocupat Ivan Cervantes și Ricky Carmichael.
Așadar, atunci când pornești un astfel de proiect, nu arunci pur și simplu o motocicletă pe piață. Pe lângă programul de curse, necesar pentru dezvoltare, know-how, imagine, etc, mai există un lucru. Un motor de cross nu este o Tesla pe care o comanzi de pe internet și speri să țină, poate chiar să o încarci doar la mall, pentru că încă nu ai priză în parcarea subterană.
Ca și practicant al acestei discipline, chiar și la nivel de hobby, ai nevoie de piese și ai nevoie de piese care să vină rapid. Iar aici, Triumph oferă un sistem prin care poți să comanzi piese și accesorii, pe propriul site, disponibil non-stop, livrarea făcându-se rapid către dealerii Triumph.
Mai mult, compania intenționează să decidă 300 de centre pentru motocross și enduro în Europa, Australia și Statele Unite ale Americii, iar asta până la finele anului viitor. Acestea sunte menite să ofere ore de antrenament, service, piese, accesorii și sprijin pentru cei sau cele care participă la curse. Va fi interesant de văzut dacă există planuri în acest sens și în România.
În fine, de abia acum putem vorbi despre motocicletă,
Aceeași echipa care a dezvoltat propulsorul actualei clase Moto2 din MotoGP este responsabilă și pentru monocilindrul de 249.95 cmc, DOHC, care are un piston forjat din aluminu, supape din titan, tratamet DLC, capace din magneziu și un ambreiaj Exedy Belleville. Caracteristicile de funcționare ale motorului se pot seta printr-o aplicație, MX Tune Pro, care oferă și informații pentru diagnosticare.
Cadrul este tip leagăn dublu din aluminiu, iar pentru suspensii a fost aleasă KYB, cu o furcă de 48 mm și un amortizor cu rezervor tip piggy back. La capitolul frânare, etriere Brembo sunt folosite împreună cu discuri Galfer, iar pentru roți trebuie menționate jantele DirtStar 7000 din aluminiu, butucii din aluminiu prelucrați prin mașinare și anvelopele Pirelli Scorpion MX32 mid-soft. Pachetul este completat de ghidonul Pro-Taper ACF carbon core și manșoanele ODI tip „jumătate de vafă”.
Cei de la Triumph spun despre TF-250X că oferă cel mai bun raport putere/greutate și oferă, așa cum era și de așteptat la acest nivel, o sumedenie de accesorii pentru competiție, evacuare Akrapovic, un dispozitiv de comprimare a furcii in timpul startului de la X-Trig sau un modul launch control Athena LC-GPA.Prețul pentru care se vinde Triumph TF-250 X în Marea Britanie este 9.795 de lire sterline, deci ne așteptăm la ceva în jur de 10.000 de euro la noi.