Ducati Corse a lansat proiectul MotoGP pentru noul an în cadrul unui eveniment în Bologna. Obiectivul? Ca de obicei, titlul mondial. Dar Claudio Domenicali, mai-marele bolognezilor, are niște observații interesante referitoare la concurență…
Motocicletele Ducati pentru 2020 nu arată foarte diferit de cele de anul trecut, iar piloții sunt aceiași, Andrea Dovizioso și Danilo Petrucci. Ducati Corse a organizat un eveniment somptuos în centrul orașului de origine al companiei, în Palatul Re Enzo.
Ce planuri are Gigi Dall’Igna pentru a-l bate pe Marquez în 2020?
„La finele lui 2019 am testat prototipul pentru 2020, cu rezultate mulțumitoare, mai ales la Valencia. Dar noutățile nu s-au terminat: în ultima zi de teste la Sepang sau poate în Qatar vom testa o basculă nouă, dar și elemente de aerodinamică, unde vom veni cu ceva nou. În ceea ce privește motorul, sunt mulțumit de ce am obținut. În 2019 Honda a făcut un pas mare în materie de putere, sperăm să restabilim ierarhia de dinainte de asta.”
Dall’Igna continuă spunând că au încercat să împace cerințele piloților, adică performanțe mai bune la intrarea și în parcurgerea virajului, cu tradiția Ducati, care impune un motor puternic, cu viteză maximă ridicată. Zarco, care va alerga pe o motocicletă Ducati gestionată de Avintia în 2020, va aduce contribuții importante în dezvoltarea motocicletei, pentru că are experiență pe alte motociclete și are un stil propriu de pilotaj, spune șeful Ducati Corse.
Pe de altă parte, Claudio Domenicali, CEO Ducati, îi critică pe adversarii de la Honda pentru că se bazează pe un singur pilot pentru rezultate: „Ducati are un buget foarte mare pentru departamentul sportiv. În anii trecuți am investit mult și în piloți. Nu se poate spune căm nu am obținut rezultate pentru că nu am investit suficient în piloți. Sigur, concurența este acerbă, dar le recomand tuturor să se gândească puțin la valoarea pe care o are participarea la curse pentru fiecare marcă. Este important să câștigi, desigur, dar cred că producătorii care câștigă cu un singur pilot, mereu același, în timp ce al doilea pilot, cu aceeași motocicletă, de-abia intră în top 10, nu obțin un mare beneficiu în ceea ce privește valoarea mărcii. Cel puțin nu atât de mult ca Ducati. Pentru noi aceasta este valoarea cea mai importantă. Toți pasionații de motociclete și de curse pot să vadă că Ducati are capacitatea tehnică de a pune la dispoziția piloților tehnologia care poate fi apoi cumpărată din showroom. Am fost singurii care am câștigat cu ambii piloți în 2019. În timp ce producătorul care a câștigat titlul a avut dificultăți nu doar cu echipa de uzină, dar și cu cele satelit. Un observator atent ar putea avea oarecare dubii referitoare la împărțirea meritelor între competitivitatea motocicletei și cea a pilotului.”
Nu putem să nu observăm că declarațiile lui Domenicali sunt într-o oarecare contradicție cu cele ale lui Dall’Igna, care spune că „locul doi înseamnă că am pierdut” și că va face tot posibilul pentru a câștiga titlul.