Johann Zarco va primi un Ducati Desmosedici GP19 în sezonul 2020. Obiectivul? Să ajungă în echipa de uzină în 2021.
Până la urmă, Johann Zarco va alerga pe Ducati în 2020. Francezul s-a dus ieri în Borgo Panigale, semnând cu producătorul bolognez pentru a alerga sezonul viitor în șaua unui Desmosedici GP19 (adică modelul pe care au alergat anul acesta piloții de uzină), gestionat de echipa Avintia. Conform declarațiilor pilotului din Avignon pentru francezii de la Moto Station, directorul general al Ducati Corse, Gigi Dall’Igna, a fost cel care l-a convins să accepte provocarea, deși nu era într-o echipă de uzină, cum și-ar fi dorit.
Zarco, după un sezon dificil în șaua motocicletei KTM, cu care nu s-a înțeles deloc și la care a renunțat la jumătatea sezonului, l-a înlocuit pe Takaaki Nakagami în șaua motocicletei Honda RC213V a echipei LCR, cu rezultate destul de respectabile, în ultimele trei etape ale sezonului. În acel moment, mulți spuneau că Zarco i-ar lua locul lui Lorenzo, ipoteză anulată imediat ce s-a terminat etapa de la Valencia, când a fost anunțată angajarea lui Alex Marquez în echipa Repsol, alături de fratele Marc.
Johann, care a spus de la început că ar vrea un loc ca pilot activ, dacă se găsește, nu doar unul de teste, a fost convins în cele din urmă de Dall’Igna, care i-a promis lui Zarco că-i va găsi un șef de echipă care se se ridice la înălțimea așteptărilor și astfel relația francezului ar urma să fie mai degrabă una directă cu Ducati, decât cu echipa Avintia, pe care Zarco a descris-o în cuvinte nu tocmai măgulitoare acum câteva săptămâni, când i s-a pus prima dată întrebarea despre posibilitatea unui sezon în această formațiune.
„Cred că am semnat mai degrabă cu Ducati, decât cu Avintia,” a comentat francezul. „Obiectivul pentru 2020 este să fim în mod regulat în top 10, apoi în top 7 și să ajungem în echipa de uzină în 2021.”