Brembo, compania lider pe piața tehnologiei de frânare, a prezentat câteva produse noi la EICMA. Semn că italienii nu se odihnesc pe coroanele de lauri.

Noile etriere Brembo Hypure
Atunci când întâlnești Brembo în datele tehnice ale unei motociclete cumva te simți asigurat că vei avea parte de performanțe garantate în ceea ce privește frânarea. La fel ca și atunci când vezi ByBre ștanțat pe un etrier și tot te simți încrezător, pentru că știi că înseamnă ByBrembo și nu componente „no name”, din stocurile de piese ale producătorilor moto. Iar în cazul motocicletelor de mică cilindree sau al scuterelor,frânele J.Juan înseamnă tot liniștitoarea umbrelă Brembo.
Ne-am obișnuit să vedem etrierele Brembo Stylema pe motocicletele vârf de gamă, așa cum tocmai scriam în cazul Yamaha MT-09 SP. Aceștia nu doar că impresionează prin aspectul lor sculptat, dar, grație volumului de material mai mic în jurul pistoanelor și a plăcuțelor de frână, reduc spațiul ocupat de lichidul de frână, oferind un răspuns mai rapid. Totodată, astfel poate fi crescut diametrul pistonașelor.

Brembo GP-4 MotoGP
Dar, se pare că Brembo a pregătit deja un nou cap de afiș, iar acesta se numește Hypure. Tot un nume sonor, care combină „hyper” cu „pure”, o altă denumire care nu va trece neobservată în datele tehnice ale motocicletor performante.
Brembo spune că etrierele Hypure sunt cu 10% mai ușoare decât produsele de referință, fiind chiar cele mai ușoare din clasă. Dar asta fără a afecta rigiditatea.
Totodată, transferul de căldură fiind optimizat, puterea de frânare rămâne constantă în cele mai dure condiții de exploatare, suprafața de contact dintre etrier și plăcuțe și sitemul arc-pin minimalizând cuplul rezidual. Designul etierului rămâne unul asimetric.
Totodată, Bremebo a prezentat și cel mai nou produs din gama GP4, mai exact GP4-MotoGP. Acesta este etrierul cel mai apropiat de cele folosite în marile premii, cu o dispunere oblică a plăcuțelor, produs prin mașinare dintr-un bloc de aluminiu, tratat cu un strat de nichel și echipat cu aripioare de răcire. Cele patru pistonașe sunt de asemenea noi, utilizând know-how-ul Brembo de pe circuitele de concurs.
Nu în ultimul rând, Brembo a prezentat și un nou cilindru master inspirat din MotoGP, și anume 16RCS Corsa Corta RR, destinat să îmbunătățească senzația transmisă de sistemele de frânare ale motocicletelor sportive de înaltă performață. Pistonul flotant de 16 mm și garniturile sunt identice cu cele furnizate de Brembo piloților din MotoGP.