De la lansarea din 2013, peste 385.000 de exemplare de Yamaha MT-09 s-au vândut în Europa.
Una dintre cele mai importante motociclete din gama Yamaha s-a bucurat de o aniversare specială, cu un nou design, așa după cum ți-am prezentat deja aici.
Pentru cei care caută specificații și mai înalte, ca și până acum, varianta SP se află la datorie. Și aceasta beneficiază de noul design inspirat de crosserele YZ, la care se adaugă suspensii și frâne upgradate, electronică specifică mersului pe circuit și finisaje exclusiviste.
Astfel, la capitolul suspensii, furca de la KYB cu jambe de 41 mm vine cu un tratament DLC (Diamond Like Coating) și este complet reglabilă. Ea lucrează împreună cu un amortizor Öhlins și acesta având pre-încărcarea, compresia și revenirea reglabile.
Etrerii Brembo Stylema au părțile care integrează plăcuțele de frână și pistoanele mai compacte. Ei sunt mai rigizi și mai ușori decât cei convenționali, permițând instalarea unor pistonașe mai mari în diametru. Astfel, etrierii Stylema oferă performanțe superioare, un feedback și o modulare superioare și se regăsesc pe versiunea SP a lui MT-09.
Noul sistem Yamaha Ride Control oferă posibilitatea de a interacționa cu propulsorul CP3 de 890 cmc selectând unul dintre cinci moduri de condus, (Street, Rain, Sport și două custom) care modifică și nivelul de interacțiune cu sisteme electronice precum Traction Control, Slide Control, etc.
Acesta se regăsește pe Yamaha MT-09, dar varianta SP este oferită cu două moduri Track suplimentare care oferă reglaje și mai fine: două setări pentru Engine Brake Management, nivelul de intervenție pentru Brake Control și posibilitatea de a dezactiva ABS-ul pentru roata spate.
Desigur, poti să umbli la toate aceste setări direct din bordul TFT sau din aplicația MyRide și pentru experiența să fie una și mai mișto există și o temă Track, doar pentru SP, unde poți regăsi un lap-timer și alte detalii specifice mersului pe circuit.
Nu în ultimul rând, MT-09 SP devine și primul hyper-naked de la Yamaha care vine cu o cheie smart, iar asta înseamnă ca a apărut și o pornire la buton. Și dacă tot am început să vorbim de lucruri mișto sau cool sau blană sau cum se mai vorbește acum în lumea reală, tot la capitolul „ e foarte tare” trebuie spus că și capacul rezervorului se închide și deschide tot prin răsucirea acestui buton.
Menționam finisajele exclusiviste la începutul acestui material, așadar e momentul să spunem că bascula este din aluminiu lustruit șică schema de culoare Yamaha Racing Icon Performance este inspirată de Yamaha R1M, combinând într-o încântătoare manieră negrul, albastrul și griul.