Yamaha NMAX 155 a fost unul dintre scuterele pe care mi le-am dorit pentru uz personal de durată.
De ce m-am gândit să îmi cumpăr unul la prețul unei biciclete mai răsărite (4000 euro) ? Clar, pentru plusul de vână dat de cei 30 de cmc extra față de varianta de 125 cmc. Puterea declarată de Yamaha este de 15.1 cai, așadar un strop chiar și peste motocicletele din clasa 125 cmc.
Poate că pare ciudat, dar odată urcat în șa, primul „vehicul” la care m-am gândit a fost un ski-jet. Da, chiar am încercat un waverunner SuperJet de la Yamaha, în urmă cu câteva veri. Probabil din cauză că ghidonul stă sus, venind parcă singur spre palmele tale, răsare din zona bordului, care e foarte plată, iar parbrizul e minimalist. De fapt, modelul ăsta de parbriz mi se pare că arată atât de cool, încât îl am în vedere chiar și pentru al meu X-Max 300. Chit că voi sacrifica din confort.
Dar,la vitezele cu care te vei deplasa cu Nmax 155 prin oraș, undeva până în 80-90 km/h, partea frontală, foarte aerodinamică, te va proteja fără probleme de fluxul de aer. Pentru cei curioși, nu am avut unde să trag mai tare de gaz, dar cred că scuterul trece de 100 km/h.
Nmax 155 mi s-a părut bine „îndesat” și Yamaha chiar spune că s-a lucrat ca șasiul să fie cât mai rigid. Pot confirma. Mai mult, chiar m-am mirat de faptul că Yamaha încadrează scuterul în categoria Urban Mobility și nu în cea Sport, la cât de distractiv e de condus pe viraje. A reușit să îmi reactiveze senzația de „micul Rossi” pe care nu am mai avut-o de mult. Adică să mă înclin mai mult, mai mult, mai mult, să intru în sensul ăla giratoriu trăgând mai tare de gaz!
Pentru că până la 60 – 70 km/h, NMax 155, în ciuda faptului că e un simplu scuter, mi s-a părut absolut suveran în traficul citadin. Te miști atât de repede, încât parcă ești în alt film. Dacă vrei să schimbi culoarul prin care te strecori printre coloanele de mașini, ghidonul se brachează aproape perpendicular pe axul longitudinal al scuterului și e foarte ușor să o faci și pe asta. Cu un maxi-scuter e puțin mai greu.
Există un bord LCD, cu conectivitate smartphone, pornirea este cu sistem Smart Key, există sistem Start&Stop, există sistem de control al tracțiunii, frânele au ABS, așadar, iată. scuterul este foarte bine dotat. Dacă tot am început să vorbesc despre acest capitol, există și o sursă de 12 V și 1A și, dacă ar fi să menționez un inconvenient, spațiile de stocare din zona ghidonului nu se pot încuia. De fapt, cel din stânga e complet deschis.
Dar asta spune ceva și despre caracterul lui NMax 155: menit pentru deplasări, scurte, rapide, în care totul se întâmplă repede și nu te gândești să lași lucruri prin „bord”. Deși, poate livratorii gândesc altfel, pentru că am văzut nu o dată, scuterul ăsta prin trafic, pus la treabă. Iată momentul potrivit să menționez și consumul, de aproximativ 2L la sută. Așadar, o nimica toată.
Totuși, nu îmi pare rău pentru că nu mi-am cumpărat NMax, deoarece am parte de deplasări la 50-60 km distanță de oraș, chiar și pe autostradă, ceea ce, evident, schimbă lucrurile. Pentru aceasta există Xmax 300, dar, după tumultoasa mea plimbare cu NMax 155 prin oraș, pe bune dacă nu m-am gândit ca pe lângă XMax 300, mai merită și un NMax… strict pentru oraș! Asta chiar ar fi ceva.