Ducati Panigale V4 – La dolce vita pe apex

Ducati Panigale V4 (4)

Un nou zeu va trona impunător în spatele altarului ducatiștilor de pretutindeni: Panigale V4.

În timp ce Andrea Dovizioso stoarce ultimul strop de putere dintr-un Ducati pentru titlul de campion în MotoGP, constructorul din Borgo Panigale pune pe deja celebrul Panigale un motor nou – Desmosedici Stradale.

Inspirat de motorul lui Dovi din MotoGP, Desmosedici GP, noul propulsor italian rescrie istoria pentru Ducati. După mulți ani în care Panigale a fost constant dezvoltat și rafinat pe baza unul V2, inginerii italieni au scos din joben un V4 de 1.103 cc, ce pune la roată valori impresionante, în ciuda normelor Euro4 tot mai dure:

  • 210 CP la 13.000 rpm pentru Panigale V4
  • 226 CP pentru Panigale V4S
  • 226 CP pentru Panigale V4 Speciale

Desmosedici-Stradale-MY18-01-Carousel-Imgtext-677x740-4054-default-large

Dincolo de aceste valori stratosferice, Ducati a perfecționat multă vreme acest propulsor. Astfel se explică sensul de rotație al arborelui cu came, invers față de sensul de mers.

Dacă luăm în considerare și masa de doar 195 kilograme la plin (185 kilograme pentru Panigale V4S), intervenția tehnicienilor de la Ducati Corse pentru amplasarea suspensiei spate în cadrul basculei monobrat, pachetul de sisteme electronice care are mai multe denumiri de sfinți decât calendarul ortodox, putem spune în mod cert că Panigale V4 nu va fi doar un pretendent la titlu al clasei Superbike.

Și pentru că am amintit de electronica de pe acest model, iată lista detaliată a acronimelor:

  • ABS Cornering Bosch EVO
  • Ducati Traction Control EVO (DTC EVO)
  • Ducati Slide Control (DSC)
  • Ducati Wheelie Control EVO (DWC EVO)
  • Ducati Power Launch (DPL)
  • Ducati Quick Shift up/down EVO (DQS EVO)
  • Engine Brake Control EVO (EBC EVO)
  • Ducati Electronic Suspension EVO (DES EVO)

Ducati Panigale V4 (1)

Anvelopele Supercorsa SP au fost dezvoltate special de Pirelli, iar frânele Brembo au etrieri noi – Stylema. Suspensia pentru Panigale V4 este e provenienta Sachs, iar pentru Panigale V4S, care are potențial să-l detroneze pe Superleggera 1299, folosește elemente de suspensie de la Ohlins.

Cel mai exclusivist din noua gamă Panigale, V4 Speciale, va fi produs într-o serie limitată de doar 1.500 exemplare și prețul va gravita în jurul sumei de 40.000 de euro.

Acesta va beneficia printre altele, în plus față de echiparea unui Panigale V4S, de multe elemente din fibră de carbon, evacuare integrală din titan de la Akrapovic, scărițe, semi-ghidoane și protecții pentru ghidon derivate din motorsport, Ducati Data Analyser+ GPS (DDA + GPS), precum și o schemă de design aparte.

Probabil este prima motocicletă italiană unde nu am vorbit întâi de design. Asta pentru că, în mod suprinzător, acesta este unul conservator. Panigale V4 are mai degrabă un aspect rafinat, decât unul revoluționar față de modelul precedent. Proporțiile au fost schimbate discret, întrucât noul Panigale V4 este mai scurt și mai lat. Asta nu înseamnă că motocicleta nu este superbă.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account