Am urmărit îndeaproape proiectul motocicletei pe hidrogen al celor de la Kawasaki.
Imaginile randate arătau promițător, prezentând un sport-tourer masiv cu look de ZZR 1400, care ar da chiar bine pe autostrăzile de mâine ale unei societăți idilice, în care totul se învârte în jurul hidrogenului. Războaiele au fost eliminate, inechitățile sociale au dispărut, etc…
De fapt, corporațiile japoneze chiar au pus de un consorțiu care se ocupă cu crearea unui astfel de „Brave New World”, despre care am scris aici.
Cum japonezilor nu le place doar să vorbească pentru a se afla în treabă, Kawasaki chiar a construit între timp această motocicletă și a prezentat-o, sub formă de prototip. S-a întâmplat zilele trecute, la o conferință corporativă cu subiectul Vision 2030. De menționat că peste șase ani,Kawasaki vrea să și vândă o astfel de motocicletă. Cu siguranță, în acest răstimp, vor mai lucra la design,la proporții…
Spun asta, deoarece și primele avioane , primele telefoane mobile, primele computere personale, cu toate arătau cel puțin… ciudat și știm unde s-a ajuns apoi. Deci, și acest Kawasaki Ninja H2 HySE, care pare generat de un program de inteligență artificială care a primit ordin să ia drept referință Cybertruck-ul lui Musk încrucișat cu un joc de Lego, trebuie privit cu îngăduință.
Mai ales că discutăm aici despre supraviețuirea motorului cu combustie internă. Deși nu există încă date cu privire la acesta, cel mai probabil, Kawasaki Ninja H2 HySE este echipat cu un propulsor derivat din cel de pe H2 SX. Adică supra-alimentat.

Teoretic, pe aici ar trebui sa picure doar apă. Sau cel puțin asta am reținut de la școală.
Prototipul va intra în programul de testare la începutul lui 2024. Așadar, luăm notă de farul în forma de H (probabil de la hidrogen) și de valizele pantagruelice care ascund butelii cu același element chimic. De fapt, întreaga motocicletă arată ca un tanc, dar măcar poziția la ghidon este una care pare foarte confortabilă. Ecranul TFT este un alt lucru care arată conventional și da, îmi dau seama ce am ajuns să spun. Lucrurile evoluează rapid și în motociclism.
Totuși, cu un asemenea propulsor și cu asemenea forme, este foarte posibil ca Ninja H2 HySE să fie un monstru în linie dreaptă. Cu siguranță acesta este un proiect care merită urmărit.