La început au fost sistemele de control ale tracțiunii și ABS-ul, apoi au venit cornering ABS, moduri de pilotaj din ce în mai sofisticate pentru circuit și nu numai, suspensii adaptabile electronic, ba chiar în prezent, Yamaha lucrează la un sistem care ține motocicleta echilibrată la viteze mici.
Ce poate să mai urmeze? Ei bine, Honda a anunțat că lucrează la un sistem care lucrează la stabilizarea motocicletei în aer. Acesta poartă o denumire destul de evidentă, Jump Control, și este deja în teste pe o CRF 450 Rally.
Patentul Honda se bazează pe existentele sisteme de accelerație ride by wire și ABS, pe senzorii de înclinare, dar adaugă și o cameră montată în partea frontală a motocicletei, alături de un computer care procesează imaginile.
Practic, motocicleta va „vedea” rampa pe măsură ce te apropii, chiar și dacă ești încă înclinat pe un viraj, grație senzorilor de înclinare. Mai departe, există trei posibilități, în funcție de cum este setat sistemul Jump Control.
În modul A, acesta împiedică practic ceea ce urmează să fie o săritură, reducând viteza și folosind senzorii de pe suspensii și senzorii de viteză ai roților pentru a se „asigura” că motocicleta rămâne pe sol. Așadar, zero șanse să fii luat prin surprindere de schimbările bruște ale suprafeței de rulare și să te trezești brusc în aer de la vreo denivelare mai serioasă.
În modul B, motocicleta „te lasă” să sari, dar se va putea alege o distanță pre-stabilită, sistemul reducând accelerația în funcție de unghiul rampei. Se pare că va exista un sub-meniu pe categorii de sărituri, deși chiar sunt curios cum vor fi acestea împărțite. Cert este că obiectivul sistemul Jump Control este să țină motocicletă într-o atitudine controlată în aer, utilizând frâna și accelerația, după cum te învață un antrenor de motocross. Adică, mai mult gaz înseamnă că vei ridica fața, frânarea spatelui înseamnă că fața va coborî, patentul Honda permițându-ți să aterizezi de fiecare dată pe două roți.

Vor deveni astfel de „manevre” ale piloților de top mai accesibile și riderilor obișnuiți, fără a-și risca serios pielea? Ne-ar plăcea să aflăm!
În fine, modul C permite viteze mai mari pentru decolare, distanțe mai mari în aer, menținerea roții față a motocicletei mai sus, având ca obiectiv să „aterizeze” motocicleta pe roata spate mai întâi.
Sistemul Jump Control de la Honda este dedicat piloților începători și intermediari, cei avansați preferând să fie lăsați să controleze motocicleta după bunul plac pe sărituri, acest lucru fiind o artă. Dar, el poate fi realment utile în cazul turelor lungi și obositoare în off-road, în regim rally, atunci când un rider poate fi luat prin surprindere de schimbările bruște de gradient. De altfel, accidente foarte urâte s-au întâmplat în raliul Dakar, chiar din această cauză.