Honda aruncă o privire în viitor la Salonul EICMA de la Milano, prezentând două concepte de vehicule electrice și un motor inovativ cu combustie internă, un V3 supraalimentat cu compresor electric.
Honda a prezentat și noutățile care descriu bogata sa gamă de motociclete și de scutere, plus, o premieră pentru Europa, motocicleta retro GB350.
Conceptul EV FUN
Conceptul EV FUN este primul model sport electric Honda. Oferă performanțe echivalente cu o motocicletă cu motor cu combustie internă de dimensiuni medii și este programată pentru comercializare în 2025. Pe lângă o manevrabilitate de top, EV FUN oferă o călătorie silențioasă, fără vibrații, având un design elegant și futurist.
Dezvoltată prin aplicarea know-how-ului și tehnologiilor folosite în producția de automobile Honda, bateria EV FUN Concept este compatibilă cu încărcătorul rapid CCS2 (același standard ca și industria auto) și a fost dezvoltată pentru a găsi un echilibru între o greutate cât mai redusă și încărcarea rapidă. Ea va oferi o autonomie de peste 100 km.
Conceptul EV Urban
Conceptul EV Urban este un alt model electric care întruchipează viziunea Honda asupra mobilității electrice urbane, cu un design axat pe funcționalitate și un acumulator dezvoltat intern.
Conceptul propune o interfață intuitivă om-mașină (Human Machine Interface), promițând și „noi experiențe create prin fuziunea software-ului și hardware-ului”. Rămâne de văzut ce înseamnă asta mai exact, dar Honda spune că își dorește să ofere mobilitate pentru un număr cât mai mare de oameni și să extindă posibilitățile de mobilitate pentru fiecare client.
Conceptul de motor cu ardere internă V3
La standul Honda am regăsit și un nou concept de motor cu ardere internă (ICE) de înaltă eficiență și de înaltă performanță, dezvoltat pentru motocicletele cu cilindree mai mare.
Conceput pentru a fi extrem de subțire și compact, motorul V3 la 75° răcit cu lichid dispune de primul compresor electric din lume pentru motociclete, capabil să controleze compresia aerului de admisie, indiferent de turația motorului. Cu alte cuvinte, un cuplul ridicat poate fi furnizat pe toată gama de turații. În plus, compresorul electric oferă o mare libertate de dispunere a tuturor componentelor în spațiul limitat al unei motociclete cât și o centralizare eficientă a maselor.
Noul CUV e: al doilea vechicul electric pe două roți de Honda, confirmat pentru producția de masă în Europa, după introducerea mopedului electric EM1 e:. CUV înseamnă Clean Urban Vehicle, iar CUV e: oferă zero emisii, manevrabilitate și performanțe similare unui scuter ICE de 125 cmc. Este alimentat de două baterii Honda Mobile Power Pack e: interschimbabile, are o autonomie de peste 70 km și este echipat cu o listă extinsă de specificații: la alegere, bord de 5 sau de 7 inch, complet conectat, prin aplicația Honda RoadSync Duo, iluminare full LED, priză USB-C, trei moduri de condus și Reverse Assist.
GB350S
Noul GB350S este o motocicletă accesibilă, prietenoasă, ce poate fi condusă cu categoria A2, cu un farmec retro, care aduce un omagiu istoriei ilustre a Honda. Este propulsată de un motor cu un singur cilindru, răcit cu aer, proiectat pentru orice nivel de experiență. Motocicleta oferă o combinație de aspect atemporal, preț accesibil și tehnologie modernă, cum ar fi furca față de 41 mm, frână cu disc față de 310 mm, ambreiaj tip slipper, lumini LED și control selectabil al cuplului Honda.
NC750X
NC750X a fost reîmprospătat cu un design mai ascuțit, câștigând și mai multă putere de frânare datorită discurilor de frână față duble, mai mult confort grație șeii reproiectate și mai mult caracter practic, oferit de nou afișaj TFT cu conectivitate Honda RoadSync. Cutia de viteze opțională cu transmisie cu dublu ambreiaj oferă o călătorie și mai lină, mai ales la viteze mici. Este, de asemenea, prima motocicletă care folosește materialul Durabio colorat pentru elementele principale de carenaj (pe culorile Earth Ivy Ash Green și Earth Black).
CB750 Hornet
„Fondatorul” celei mai recente familii Honda Hornet, CB750 Hornet se prezintă în 2025 cu o nouă față, cu un nou far cu LED-uri de mare putere și un carenej mai „tăios”, pentru a amplifica stilul streetfighter. Ecranul TFT de cinci inchi este revizuit, iar suspensia are noi setări pentru ca motocicleta să ofere o experiență și mai sportivă.
XL750 Transalp
XL750 Transalp a fost revizuit pentru 2025, secțiunea frontală care include un nou far cu proiector dublu LED fiind influențată de Africa Twin. Noile carene îmbunătățesc fluxul de aer și confortul pilotului, în timp ce noile setări ale suspensiei oferă o stabilitate îmbunătățită pe suprafețe mai aspre.
CL500
Scramblerul urban A2 primește actualizări în ce privește confortul, ergonomia și aspectul. Noul bord LCD oferă o vizibilitate sporită în toate condițiile, în timp ce șaua revizuită și scărițele cu un nou plasament măresc confortul. Noile opțiuni de culoare maro și galben amplifică impactul vizual.
CRF300L și CRF300 Rally
Popularele CRF300L și CRF300 Rally se bucură de o revizie a suspensiilor și de un confort îmbunătățit prin gestionarea mai eficientă a căldurii generate, de o nouă priză USB și de o grafică revizuită.
PCX125
Cel mai bine vândut scuter din Europa în 2023 evoluează ca design, având un stil avangardist și fluid pentru 2025. Există acum frână pe disc pe spate și o versiune Deluxe, cu un ecran TFT de 5 inchi și compatibilitate cu aplicația Honda RoadSync.
SH350i
Vârful de gamă al popularei și perenei familii SH, SH350i – construit la fabrica Honda din Atessa, Italia – își propune să își consolideze poziția cu un design actualizat, din care se remarcă imediat un nou far LED cu fascicul despartit, patru culori noi și torpedo mai mare, iluminat.
ADV350
Un alt produs al fabricii Atessa, ADV350 primește un nou ecran TFT de cinci inchi cu conectivitate pentru smartphone Honda RoadSync și un nou comutator cu patru căi, lumină pentru compartimentul de depozitare și butoane de semnalizare cu auto-anulare. Noile amortizoare spate cu rezervor extern, reglabile pentru preîncărcare măresc și mai mult versatilitatea scuterului adventure.
Ulei Pro Honda
Honda Motor Europe a anunțat la EICMA unificarea tuturor gamelor sale de uleiuri și lubrifianți sub linia de produse „Pro Honda”. Proprietarii Honda de pretutindeni au acces la produse de cea mai înaltă calitate, adaptate special pentru vehiculele lor. Uleiul și lubrifianții Pro Honda vor oferi performanțe și protecție excepționale și sunt special concepute pentru a optimiza performanța motoarelor Honda.