Kawasaki tocmai a prezentat versiunea RS a naked-ului Z650. Astfel, familia de modele neo-retro a producătorului din Akashi se mărește, Z650RS alăturându-se lui Z900RS și clasicului W800 cu doi cilindri.
Noul model al celor de la Kawasaki apare în segmentul clasicelor moderne de cilindree medie, alături de modele precum Yamaha XSR700, Moto Guzzi V7 și Triumph Trident 660. Dar noul „mic” RS al producătorului din Akashi are două atuuri: asemănarea cu un model de mare succes, cum este Z900RS, și baza tehnică excelentă a naked-ului Z650.
Look-ul aduce cu modelul Kawasaki Z650 din anii ’70, mai exact varianta Z650-B1 din 1977. Acel model avea patru cilindri, la fel ca legendarul Z1, dar noul Z650RS are un alt rol pe piață, fiind destinat motocicliștilor care vor o motocicletă practică, dar cu stil.
Estetica este inspirată în mod clar de acel Z650 prezentat la finalul anului 1976, pornind de la culoarea verde smarald, trecând la liniile discrete de pe rezervor și codița în stil cioc de rață, până la logo-urile de pe flancuri. Bordul are două elemente rotunde și protecție în formă de ogivă, ca pe modelul de 900, deasupra unui far clasic rotund, cu margine cromată. Luminile sunt cu LED.
Jantele cu spițe subțiri aduc și ele aminte de roțile de odinioară. Sunt aurii pe versiunea verde și negre pe celelalte două (negru Metallic Spark și gri Moondust/negru Ebony).
Din punct de vedere tehnic, noua RS preia în întregime structura mecanică și ciclistică a lui Z650, cu excepția poziției de pilotaj, mai așezată și cu ghidonul ceva mai înalt (cu 50 mm) și plasat mai în spate (cu 30 mm). Șaua are înălțimea de 820 mm, dar există și opțiunea de 800 mm.
Motorul este același bicilindru paralel de 649 cmc, cu distribuție cu doi arbori cu came și patru supape pe cilindru, cu cutie de viteze cu șase trepte. Are puterea de 68 CP la 8.000 rpm și un cuplu maxim de 64 Nm la 6.700 rpm. Există și în versiunea de 48 CP pentru deținătorii de permis A2.
Ciclistica are același cadru grilă din țeavă de oțel, basculă din același material, furcă tradițională cu jambe de 41 mm și monoamortizor Back Link amplasat orizontal.
Cele două discuri de frână de 300 mm de pe față au profilul clasic (nu dantelat), etrierele sunt axiale cu câte două pistonașe, iar discul spate are 220 mm. Jantele sunt de 17 țoli și au pneuri de 12o pe față și 160 pe spate, pentru o greutate declarată de 187 kg cu plinurile făcute. Rezervorul are 12 litri. Motocicleta va ajunge în showroom-uri la începutul anului viitor.