Prezentat doar în urmă cu câteva săptămâni la EICMA, Suzuki GSX-S1000GX are deja o variantă, în forma GSX-S1000GX+.
Suzuki a mizat corect pe crossover-ul GSX1000GX, propus celor care își doresc o motocicletă rapidă și Gconfortabilă, cu care să abordeze toate tipurile de drumuri. Cvadricilindrul de 999 cmc și 150 de cai putere este preluat de pe GSX-S1000GT, o altă motocicletă Suzuki care s-a bucurat de success.
Noutatea este reprezentată de suspensiile semi-active dezvoltate împreună cu Showa, Suzuki Advanced Electronic Suspension (SAES), care sunt menite să ofere motocicletei capacitatea de a aborda în forță orice suprafață de rulare, desigur, fără a ne referi la off-road.
Totodată, GSX1000GX se mândrește cu sistemul SIRS – Suzuki Intelligent Ride System – o adevărată colecție de dispozitive asistive: limitare a ridicării roții față, control al rotației motocicletei în ax longitudinal, patru opțiuni pentru setarea amortizoarelor, plus unul individual, stabilizare adaptivă pe reprizele de accelerație pe suprafețele neuniforme, cruise control smart, quickshifter bi-direcțional, toate posibile datorită unității de măsurare inerțiale.
Dar, cum și cei de la Suzuki spun niciunul din aceste sisteme nu este un substitut pentru felul în care cel sau cea de la ghidon se „joacă” cu maneta de gaz. Nu poți intra într-un viraj cu viteză „infinită” și să te aștepți ca electronica să salveze pierderea de aderență. Dar, ea te va ajuta să te regăsești ca pilot mai rapid, atunci când cauți acel punct de echilibru care să genereze mai flow pe viraje.
Nivelul de integrare al sistemelor este impresionant, făcând probabil deliciul unui specialist IT, nu ne propunem să epuizăm o listă aici ci doar să anunțăm varianta GSX-S1000GX+. Noutatea pe care o aduce este mult mai „pământeană” și anume o pereche de valize de 36 de litri ca și standard, în culoarea motocicletei. Fiecare valiză are suficient spațiu pentru a acomoda o cască integrală și, în această variantă, din punct de vedere financiar, e mai avantajos să cumperi varianta „+”, decât motocicleta și ulterior setul de valize.
În condițiile în care lotul de motociclete Suzuki GSX-S1000GX pregătit pentru România se anunță drept unul foarte limitat, această informație poate fi interesantă. O astfel de motocicletă „calculată” dar nemilos de rapidă credem că le face cu ochiul amatorilor de tabele excel.