Yamaha lansează oficial noua R7 2021! Foto și date tehnice

Yamaha a lansat în sfârșit noua sportivă de cilindree medie, dezvoltată pe platforma naked-ului MT-07. Dar are dezamăgitor de puțină putere – tot 73,4 CP, la fel ca naked-ul. Stilul este preluat de pe gama R cu patru cilindri.

După pozele scăpate înainte de de lansarea oficială, Yamaha a publicat astăzi pozele și datele tehnice al noii R7. Denumirea modelului este una legendară, preluând numele modelului cu patru cilindri, de 750 cmc, care a alergat în Campionatul Mondial de Superbike la sfârșitul anilor ’90 și începutul anilor ’00. Dar modelul în sine este mult mai „civil” decât bestia de curse de acum 20 de ani, fiind poziționată pe piața sportivelor carenate de cilindree medie, adaptate și riderilor fără experiență.

O manevră similară a făcut și Kawasaki în 2017, când a lansat actuala generație de Ninja 650 – o motocicletă cu imagine foarte sportivă, dar cu caracter de motocicletă sportivă de stradă, potrivită și pentru motocicliștii mai puțin experimentați.

Noua Yamaha R7 se va vinde începând din octombrie și va fi disponibilă în culorile Icon Blue și Yamaha Black. Deocamdată, prețurile nu au fost publicate.

Puterea, spre deosebire de ce ne așteptam, este aceeași cu a modelului MT-07 din acest an (cel omologat Euro 5), deci 73,4 CP la 8.750 rpm, cu un cuplu maxim de 67 Nm la 6.500 rpm. Manetoanele arborelui cotit sunt decalate la 270 de grade, pentru un sunet și o funcționare de V2, ambreiajul are funcție asistată și antihopping. Modificări au survenit la centrala electronică de aprindere/injecție, la conductele de admisie și la injecția de benzină. Apoi raportul transmisiei finale a fost scurtat pentru o accelerație mai bună și se oferă, opțional, quickshifter-ul QSS.

Cadrul a fost modificat, dar este în continuare din oțel, cu basculă din aliaj de aluminiu, iar furca este una inversată Kayaba cu jambe de 41 mm, reglabilă complet și cu o cursă de 130 mm. Unghiul lagărului furcii este acum de 23,7 grade, iar distanța de fugă este 90 mm. Ampatamentul este scurt, la 1.395 mm.

Noua suspensie spate Monocross progresivă cu amortizorul montat orizontal lasă spațiu pentru evacuare sub motor. Suspensia spate are pretensionarea și revenirea reglabile, cu o cursă de 130 mm.

Sistemul de frânare se bazează pe două discuri de 298 mm și etriere radiale cu patru pistonașe pe față, iar pompa de frână este și ea radială, de la Brembo. Jantele de 17 inci au 10 spițe și au pneuri de 120/70 față și 180/55 spate. Șaua se află la 835 mm de sol, rezervorul are o capacitate de doar 13 litri și greutatea în ordine de mers este de 188 kg. Frânele și suspensiile lui R7 sunt realizate special pentru acest model.

Bordul este un afișaj LCD și afișează, printre altele, treapta de viteză selectată, un bec pentru atenționarea schimbării treptei și un indicator al comenzii QSS atunci când acesta este montat.

Pe partea estetică, carenele sunt inspirate de ultima R6, cu o față agresivă „twin-eye” cu un far central cu LED, în timp ce codița îngustă și rezervorul sculptat sunt cele de pe seria R. Semighidoanele, scărițele amplasate în spate și șaua subțire oferă o poziție de pilotaj sportivă.

Deși nu se știe prețul, deocamdată, o primă dezamăgire ar fi puterea prea mică. Cu toții ne așteptam la cel puțin 80-85 CP de la motorul CP2, poate cu prețul unui strop de cuplu la turații joase și medii (oricum MT-07 avea de unde să piardă). Încă există posibilitatea unor versiuni „Race” mai performante, poate neomologate pentru folosirea pe drum public (fără respectarea normelor de poluare).

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account