Cinci lucruri de știut despre Harley-Davidson Pan America 1250

Prima motocicletă adventure Harley-Davidson bifează toate căsuțele care ar trebui să-i asigure un rol important într-un segment foarte competitiv. Iată cinci lucruri de știut despre noul Harley, inclusiv prețul.

Se vorbea despre ea deja din 2018, dar noul Pan America 1250 este în sfârșit gata să umble pe drumurile din toată lumea (și în afara lor). Pan America 1250 este prima motocicletă adventure produsă vreodată de Harley-Davidson și este un proiect complet inedit, devenind un concurent redutabil pentru BMW R 1250 GS, Ducati Multistrada V4 și KTM 1290 Super Adventure S.

  1. Vor exista două versiuni

Două versiuni vor fi disponibile începând din această primăvară: Pan America 1250, care va costa 16.363 de euro (culorile Vivid Black sau River Rock Gray with Medallion) și Pan America 1250 Special, care va începe de la 18.743 de euro, în culorile Vivid Black, Gauntlet Gray Metallic, Deadwood Green, bicolor Baja Orange și Stone Washed White Pearl, plus Split Graphic.

 

2. Un motor rafinat

Pan America este primul model dintr-o nouă familie a producătorului american cu noul motor V2 Revolution Max de 1.252 cmc, răcit cu lichid, cu unghiul dintre cilindri de 60 de grade (și cu fusurile manetoane defazate la 30 de grade, pentru a obține sunetului unui V2 la 90 de grade), distribuție variabilă cu doi arbori cu came (sistemul de distribuție variabilă funcționează electronic, prin pistonașe hidraulice comandate de bobine) și arbore contrarotativ de echilibrare; jocul supapelor se reglează hidraulic, transmisia are șase trepte, transmisia finală este cu lanț, iar motorul are funcție parțial portantă. Dezvoltă 150 CP la 9.000 rpm și un cuplu maxim de 128 Nm la 6.750 rpm.

 

3. Are electronică de ultimă oră

Există cinci moduri de funcționare a motorului, plus unul personalizabil (acestea sunt trei la număr pe versiunea Special).

Funcționează diferit în materie de dezvoltare a puterii, a frânei de motor, controlului tracțiunii și sistemului ABS Cornering, conform sistemului Cornering Rider Safety Enhancements de la Harley-Davidson, care folosește datele furnizate de o platformă inerțială cu șase axe.

Modul de pilotaj selectat intervine și asupra funcționării suspensiilor semiactive pe modelul Special.

 

4. Are o ciclistică solidă

Cadrul din țeavă de oțel este format din trei părți și motorul este un element integrant al acestuia. Showa furnizează furca inversată cu jambe de 47 mm și monoamortizorul spate cu pretensionare reglabilă de la distanță. Sistemul de frânare Brembo (două discuri de 320 mm) are etriere radiale monobloc pe roata față. Roțile sunt cu spițe și au pneuri tubeless (acestea sunt opționale pe varianta standard), cu dimensiuni de 19 și 17 țoli – 120/70 față și 170/60 spate.

Masa declarată este de 228 kg cu rezervorul gol, ajungând la 242 kg cu rezervorul aproape plin (are 21,2 litri). Masa la plin ajunge la 253 kg pentru versiunea Special.

 

5. E prima motocicletă cu înălțime variabilă

Pe lângă suspensiile semiactive Showa controlate de un software propriu, 1250 Special are în dotarea standard jante cu spițe cu pneuri tubeless, senzor de presiune în pneuri, cric central, pedală de frână reglabilă pentru pilotajul în picioare, țevi de protecție pentru radiator, scut motor din aluminiu, lumini adaptive în viraj, manșoane încălzite, apărători de mâini și amortizor de ghidon.

Dar avanpremiera interesantă o constituie înălțimea șeii reglabilă „Adaptive Ride Height” (ARH). Practic, motocicleta coboară la oprire pentru a favoriza punerea pe sol a picioarelor (practic, se slăbește pretensionarea arcului spate), revenind la înălțimea normală în mers (se pot alege două variante de coborâre, cu 25 sau cu 50 mm).

Sistemul nu afectează cursa utilă a suspensiilor și modul de funcționare ține cont și de intensitatea cu care se frânează până la oprire.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account