Responsabilii de marketing de la BBDO Minneapolis erau in cautarea unui mod nou si original de a promova sunca „Black Label” si au venit cu o idee foarte originala: realizarea unei motociclete alimentate cu biocarburant produs din grasimea din sunca.
[wzslider]Pentru pune in aplicare ideea, BBDO a apelat la Charlie Smithson de la CS Engineering, inginer mecanic care a lucrat si in Formula 1 si un mare pasionat de proiecte originale.
Ca baza de plecare, Smithson a ales rarul EVA Track T800CDI, o motocicleta olandeza echipata cu motorul diesel in trei cilindri de pe Smart Fortwo. Cu o capacitate cilindrica de 799 cmc, motorul dezvolta o putere maxima de circa 45 CP, cu un cuplu maxim de circa 100 Nm. Ciclistica motocicletei (care, in varianta originala, era de tip adventure) a fost complet revizuita pentru un aspect minimalist in stil cafe-racer (pastrand transmisia pe cardan), suspensiile coborand cadrul modificat cu 7,5 cm.
Si rezervorul de adventure trebuia sa dispara, Smithson inlocuindu-l cu unul realizat de el insusi, din fibra de carbon si kevlar. Saua din piele este impecabil finisata, avand inscriptia „Driven by Bacon”.
In ceea ce priveste carburantul, Smithson a colaborat cu Dan Kaderabek de la Bio-Blend Fuels Inc., care din 113 kg de grasime de sunca a produs peste 750 de litri de biodiesel B100. Odata recalibrata unitatea de management electronic a motorului pentru noul mod de functionare, motocicleta era gata sa iasa pe strada. Se pare ca motocicleta consuma 2,5-3 litri de carburant la 100 km, dar scoate pe evacuare un miros ciudat de… mic-dejun englezesc.