Honda este la un pas de prima victorie în Dakar de 31 de ani încoace, prin tânărul american Ricky Brabec, care a mers conservator astăzi, cedând mult față de adversarii principali, dar care are toate șansele să rămână primul în clasament mâine. Mani are un avantaj de aproape o oră și jumătate la clasa Original by Motul, victoria fiind aproape asigurată.
Ricky Brabec, un pilot american tânăr și destul de impetuos (așa a pierdut Dakarul anul trecut, prin exces de agresivitate), a devenit brusc matur și precaut acum, când se vede la un pas de prima sa victorie în Dakar, o victorie la care Honda visează de peste trei decenii și pentru care a investit milioane în ultimii câțiva ani. Californianul de la Monster Energy Honda a pierdut aproape 12 minute față de cel mai apropiat adversar, chilianul Pablo Quintanilla (Husqvarna), care a câștigat și etapa de astăzi, forțând cu disperare pentru a-și da câteva șanse în plus la victoria finală.
„Știți, astăzi am avut de mers mult. Kilometrajul a fost cu siguranță o problemă. Am mers cam la 70%. Încercam doar să-mi conserv energia și motocicleta. Sunt bucuros că am ajuns aici, așa că mergem înapoi în bivuac, ne pregătim pentru mâine, când o să avem o poziție bună la start și nu o să trag tare, vreau doar să ajung la finiș. Mâine ar putea fi o zi mare pentru noi, așa că vreau să păstrez energia pozitivă, fără îndoială,” a declarat Ricky Brabec după proba specială de 379 km, dublată de o secțiune de legătură de încă 365 km, în pustietatea din sud-estul Arabiei Saudite, denumită „Empty Quarter”, o zonă în care există porțiuni de peste 80 km în care nu întâlnești altceva decât dune de nisip.
La general, Brabec încă are aproape 14 minute avans față de Quintanilla și peste 22 față de Price. Chilianul și australianul au încă șansele lor, căci ziua de mâine nu este una simbolică, cum se întâmpla de multe ori în edițiile trecute. Speciala are 167 de kilometri prin deșert, în care se pot încă întâmpla multe. O pană, o căzătură nefericită și primele trei locuri în clasament se pot schimba instantaneu. Dar, dacă totul decurge normal și Brabec merge bine, handicapul este aproape imposibil de recuperat de Quintanilla și de Price.
Mani Gyenes a mers și el precaut astăzi, fiind al doilea clasat la Original by Motul, în spatele francezului Benjamin Melot, al doilea în clasamentul general, după sătmărean. Dar, la general, Mani are un avantaj de peste o oră și 20 de minute față de francez, deci, dacă nu i se întâmplă vreo tragedie românului de la Autonet Motorcycle Team, victoria îi este asigurată.
Mai jos, clasamentul primelor 30 de locuri la general. Mani este în continuare în top 30.
POZ. | N° | PILOT | ECHIPA | TIMP |
---|---|---|---|---|
1 | 9 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 38H 33′ 28” | |
2 | 5 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 38H 47′ 24” | |
3 | 1 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 38H 56′ 02” | |
4 | 2 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 39H 03′ 21” | |
5 | 17 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 39H 06′ 04” | |
6 | 16 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 39H 08′ 46” | |
7 | 12 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 39H 18′ 37” | |
8 | 22 | MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 40H 12′ 42” | |
9 | 59 | KLYMCIW RACING | 40H 32′ 57” | |
10 | 6 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 40H 40′ 04” | |
11 | 19 | SLOVNAFT RALLY TEAM | 40H 41′ 48” | |
12 | 11 | SHERCO TVS RALLY FACTORY | 41H 03′ 42” | |
13 | 56 | YAMAHA MOTOR AUSTRALIA | 41H 19′ 10” | |
14 | 74 | FN SPEED TEAM | 41H 58′ 51” | |
15 | 28 | MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 42H 09′ 30” | |
16 | 25 | LS2 AVENTURA TOUAREG | 42H 13′ 07” | |
17 | 14 | GAS GAS FACTORY TEAM | 42H 19′ 43” | |
18 | 35 | ORLEN TEAM | 42H 21′ 30” | |
19 | 7 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 42H 32′ 59” | |
20 | 42 | SOLARYS RACING | 42H 34′ 42” | |
21 | 18 | BAS DAKAR KTM RACING TEAM | 42H 47′ 54” | |
22 | 41 | SOLARYS RACING | 42H 53′ 54” | |
23 | 132 | MOTO RACING GROUP (MRG) | 42H 58′ 42” | |
24 | 95 | NOMADE RACING | 43H 43′ 09” | |
25 | 37 | HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING | 44H 04′ 35” | |
26 | 29 | MOTO RACING GROUP (MRG) | 44H 12′ 45” | |
27 | 53 | YAMAHA FINO MOTOR RACING | 44H 40′ 43” | |
28 | 51 | FN SPEED TEAM | 45H 01′ 23” | |
29 | 44 | AUTONET MOTORCYCLE TEAM | 46H 16′ 25” | |
30 | 34 | ARUNAS GELAZNINKAS | 46H 28′ 04” |