După trei decenii, Pierre Terblanche propune un nou Supermono!

Cu doar 65 de exemplare produse în prima parte a anilor ’90, Supermono poate fi considerat unul dintre “influencerii” Ducati.

Pus pe hârtie de Pierre Terblanche, designul acestei motociclete s-a regăsit în Ducati 916, și, 30 de ani mai târziu, ecourile sale încă se răsfrâng în imaginea motocicletelor din Bologna.

Un singur cilindru, plasat orizontal, 550 cmc, 75 de cai putere. Pierre Terblanche a venit cu look-ul, iar un domn numit Claudio Domenicali a dezvoltat propulsorul. Restul este deja o legendă.

Povestea nu s-a încheiat, întrucât, Pierre Terblanche simțea că are încă suficiente resurse creative și treburi neîncheiate cu designul moto. Iar din frământările sale a ieșit un nou Supermono, care ține pas cu evoluțiile tehnologice ale noului mileniu. Mediul în care a lucrat, Barber Advanced Design Center (Birmingham, Alabama, S.U.A.) este, așa cum îi spune și numele, un incubator de creație pentru tinerii designeri industriali, iar noul Supermono este chiar prima lecție pe care maestrul Terblanche o predă învățăceilor săi.

Să aruncăm așadar o privire noului Supermono, care deocamdată este doar un mock up, dar unul care nu avea cum să nu stârnească discuții. Spre deosebire de cel dintâi Supermono, care avea un cadru tip grila, sare în evidența cadrul tip monococă, a cărui parte anterioară integrează de o manieră agresivă conductele de admisie de aer. De fapt, în imagine, motocicleta se pregătește parcă să absoarbă tot  aerul din calea sa!

Chiar dacă nu este clar despre ce motor este vorba, se spune că un motor de Ducati Panigale așteaptă pe undeva prin centrul de design să fie… tăiat! Nimeni nu a reușit să spună prea multe despre motorul care apare în imagini, dar acesta apare ca element stresat, partea posterioară a carterului devenind și locul de plecare pentru basculă și ceea ce va fi restul suspensiei posterioare. Mai departe, sub șaua pilotului rămâne suficient loc pentru o evacuare à la 999, motocicletă cu un design semnat tot de către Pierre Terblanche.

Se remarcă apoi suspensia, care ne lasă destul de perplecși, întrucât furca seamănă foarte mult cu o furcă de bicicletă! Observăm o coroană și un pod de furcă, dar, lucrurile rămân complicate, întrucât, dacă ne uităm la partea de jos a furcii observăm încă un tub interior, care ar putea avea rolul de a preveni fenomenul de fork-dive. Totuși, cum va funcționa funcționa rețeta, e limpede, ne va explica fie Pierre Terblanche, fie cei care vor avea privilegiul de a se da cu această motocicletă.

Nici discurile de frână nu sunt mai prejos, fiecare având propriul radiator perimetral, iar etrierul față, cu două pistonașe se bucură de un montaj care este atât radial, cât și axial. De pe motocicletă nu lipsesc nici controversatele wingleturi, existând deflectoare de aer în zona genunchilor pilotului. Nu în ultimul rând, ceea ce pare a fi un rezervor, plutește pur și simplu deasupra motocicletei. Rămâne de văzut cum va continua proiectul odată ce noul Supermono va fi adus la viață, așa cum se dorește și dacă motocicletele Ducate de peste trei decenii vor avea elemente care să amintească copiiilor noștri de acest Supermono.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account