EICMA 2018: Harley-Davidson dezvăluie motocicleta electrică LiveWire în varianta de serie

EICMA 2018: Harley-Davidson dezvăluie motocicleta electrică LiveWire în varianta de serie

Harley-Davidson a prezentat la EICMA varianta de serie a modelului LiveWire, prima motocicletă electrică produsă vreodată de constructorul din Milwaukee.

Noul LiveWire, care va fi comercializat în 2019, este doar primul dintr-o serie de modele cu propulsie electrică pe care le pregătește Harley-Davidson, conform lui Marc McAllister, Vicepreședintele departamentului de Planificare și Portofoliu Produse al constructorului din Wisconsin.

Modelul de serie LiveWire a fost confirmat pentru prima dată la finalul lunii iulie. Atunci, Harley-Davidson anunța planurile de a contribui la formarea următoarei generații de rideri. Ca parte a acestui plan, producătorul american intenționează să investească masiv în propulsia electrică pentru motociclete. Planul este să existe o gamă completă de modele electrice până în 2022.

Viziunea din spatele modelului de serie LiveWire a început în 2014, odată cu conceptul Project LiveWire. După experiențele din turul demonstrativ Project LiveWire și după un proces intens de dezvoltare, Harley-Davidson prezintă acum varianta de serie a primei motociclete electrice produse în Milwaukee.

Harley-Davidson LiveWire este propulsat de un motor electric cu magneți permanenți care produce cuplul maxim instantaneu, imediat ce manșonul de accelerație este răsucit, pentru un maximum de accelerație. Motorul este amplasat jos, pentru a coborî cât mai mult centrul de greutate, cu beneficii pentru manevrabilitate. Sunetul produs de LiveWire este gândit să crească în tonalitate și volum pe măsură ce motocicleta accelerează – un sunet nou care reprezintă puterea mare, dar dezvoltată lin, a modelului LiveWire.

Ciclistica este gândită pentru a livra manevrabilitate în oraș și pe viraje. Grupul motopropulsor are funcție portantă în cadrul de aluminiu, pentru un plus de rigiditate, iar LiveWire are suspensii reglabile Showa față-spate. Monoamortizorul spate este un Showa BFRC-lite, iar furca este Showa SFF-BP.

Frânele au etriere față Brembo Monobloc, cu discuri de 300 mm. ABS și controlul tracțiunii sunt în echiparea de serie, iar pneurile au dimensiuni de motocicletă sport (120 față, 180 spate). Există și șapte moduri de pilotaj selectabile de la ghidon, patru fixe și trei definibile de către utilizator.

Bordul este un ecran TFT amplasat deasupra ghidonului. Acesta are unghiul de înclinare reglabil și are conectivitate Bluetooth, poate asigura navigație, muzică și multe altele.

Bateria lui LiveWire are o baterie principală RESS (Rechargeable Energy Storage System) compusă din celule litiu-ion, într-o carcasă din aluminiu. Există și o baterie mică, auxiliară, de 12V (tot litiu-ion) pentru lumini, comenzi, claxon și bord. Încărcarea se poate face printr-o intrare Level 1, care se cuplează la o priză normală de casă, dar există și intrări Level 2 și Level 3, printr-un conector SAE J1772 (SUA) sau CCS2-IEC tip 2 pe piețele din restul lumii. Toți dealerii Harley-Davidson care vor vinde modelul LiveWire vor avea o stație de încărcare publică.

Estetic, accentul este pus, ca de obicei, pe motor, în tradiția Harley-Davidson. Carcasa bateriei, din aluminiu turnat, are aripioare de răcire funcționale, care au și rol estetic.

Harley-Davidson LiveWire va fi disponibil de anul viitor, iar prețurile și procesul de pre-comandă vor fi publicate în ianuarie 2019.

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account