Umblă vorba prin industrie că Honda ar pregăti o Africa Twin de cilindree mai mică, pentru a ocupa un segment de piață foarte popular.
![](https://media.bmwblog.ro/sites/9/2020/03/AT790.jpg)
Așa ar putea arăta o Africa Twin de cilindree medie, conform japonezilor de la Young Machine.
Vestea este cât se poate de binevenită pentru amatorii de motociclete adventure, căci Honda nu are actualmente niciun model specializat pe aventuri serioase între gama pursânge CRF (cu cilindreea maximă de 450 cmc) și vârful de gamă, CRF1100L Africa Twin. Problema cu legendarul model este că nu costă tocmai puțin, nu poate fi folosită de riderii cu permis A2 și e destul de mare și de grea, descurajându-i pe cei mai scunzi sau cu mai puțină experiență.
Așa că Honda pregătește un model din aceeași gamă, în stilul „Pure Adventure” consacrat de actuala Africa Twin. Propulsorul va avea tot doi cilindri paraleli, fiind o evoluție al celui de pe NC750X. Modificările aduse acestuia vor fi însă destul de semnificative, pentru a-i schimba caracterul și a-i conferi un plus de performanțe. Se pare că cilindreea va crește până la 790 cmc și va exista și opțiunea transmisiei automate cu dublu ambreiaj DCT, existentă și pe gama NC.
Kenji Morita, managerul de proiect pentru Africa Twin 1100 a recunoscut că există un spațiu gol în gama adventure de la Honda: „Când vorbim despre modele „Pure Adventure”, nu avem o gamă foarte largă. Așa că ne gândim la un model de cilindree medie, ca să atragem clienții mai tineri.”
Cel mai probabil, noul model va fi vândut la un preț atrăgător, ceea ce înseamnă dotări pe măsură – parbriz nereglabil, bord simplu și suspensie fără cine știe ce posibilități de reglaj. Un model adventure de 790 cmc, cu roată de 21” pe față și suspensie înaltă se va lupta într-un segment foarte populat, concurând cu modele precum BMW F 850 GS, Yamaha Tenere 700, KTM 790 Adventure și Triumph Tiger 900.
Cel mai probabil, noua Africa Twin de 790 cmc va avea mai puțină putere decât majoritatea concurenților, dar se va baza pe facilitatea pilotajului. Ne așteptăm să coste cam 10.000 de euro.
Se zvonește că Honda pregătește și două modele noi din gama NC, un naked și un retro-bike, cel mai probabil. Honda nu comunică nimic despre aceste modele, dar ne așteptăm să le vedem la EICMA în noiembrie.