Harley-Davidson deschide un capitol nou cu Nightster

Harley-Davidson Nighster  devine o punte între trecut și viitor, între imaginea clasică Harley-Davidson și tehnologia modernă.

Totul se întâmplă la 65 de ani trecuți de la lansarea celui dintâi Sportser, Nightster preluând rolul acestuia, de model introductiv în universul Harley-Davidson. Și o face, în premieră, cu un motor răcit cu lichid.

Harley-Davidson Nighster

Este vorba despre noul Revolution Max 975T, un V-Twin cu cilindri la 60 de grade, cu o capacitate de, ai ghicit, 975 cmc. Acesta produce 89 de cai putere, la 7.500 rpm, și un cuplu de 95 Nm la 5.000 rpm. Cei de la Harley-Davidson vorbesc despre reprize puternice de accelerație și un cuplu constant, și nu avem nici un motiv să nu îi credem. Grație arborilor de echilibrare prezenți în măruntaiele motorului, Nighster se prezintă a fi robust și confortabil, iar vibrațiile sunt acolo doar pentru a simți că motocicleta este „vie”, ne mai transmit cei de la Harley.

Harley-Davidson Nighster

Aceasta nu este singura noutate, întrucât noul propulsor, întâlnit mai întâi în versiunea de 1250 cmc pe Harley-Davidson Pan America, se prezintă ca un membru stresat al șasiului. Aceasta reduce greutatea și sporește rigiditatea ansamblului, și, desigur, aduce puncte importante la capitolul manevrabilitate. Acum este momentul să menționam că rezervorul de 11.7 litri se află sub șa, ceea ce desigur, contribuie semnificativ la centralizarea maselor și la feeling-ul oferit de Nighster.

Pentru amplasarea rezervorului s-a ales o soluție care a fost folosită și în cazul V-Rod.

Iar ceea ce pare a fi un rezervor care respectă din punct de vedere vizual clasica siluetă Sportster, este, desigur, „învelișul” filtrului de aer. Spre ușurarea fanilor, acesta este realizat din oțel. Același material este folosit pentru basculă, aceasta fiind fabricată din mai multe tuburi sudate de oțel. Pe ea se atașează cele două amortizoare de la Showa, care respectă și ele identitatea vizuală a Sportsterului. Pe față regăsim o furcă tot Showa, cu brațe de 41 de mm. Pe aceasta se atașează roata față de 19 inch, încălțată cu o gumă de 100/90 R19, în timp ce pe spate, pe o circumferință de 16 inch regăsim un clasic Dunlop D401, realizat anume pentru Harley-Davidson, în dimensiunile 150/80 R16.

Un vitezometru clasic și un display LCD se regăsesc montate pe înălțătorul ghidonului.

Nighster vine echipat cu ABS, control al tracțiunii  și un sistem Drag-Torque Slip Control, care este menit să intervină pe deccelerările puternice, induse de retrogradarea agresivă a rapoartelor cutiei de viteză, dar și atunci când se rulează pe suprafețe umede sau alunecoase. Nu lipsesc nici riding modes, Road, Sport și Rain. Există trei opțiuni de culoare, Vivid Black, Gunship Grey și Redlline Red, însă ultimele două se vor aplica doar airbox-ului. Totodată, grație noului propulsor care permite utilizarea unui cadru modular, munca artiștilor custom și a builderilor va deveni și mai liberă, aceștia putând să își exprime și mai mult creativitatea, după cum spun chiar cei de la Harley-Davidson.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account