Harley-Davidson a lansat de curând monocilindrul X440, special creat pentru India.
Motocicleta a fost un succes, vânzându-se în 25.000 de unități, în doar o lună! Și se pare că cei de la Harley au luat notă, pregătind un exemplar (chiar) și mai mic: doar 210 cmc! Dar, e limpede că pentru India, această cilindree este ideală și are potențialul să crească vânzările Harley-Davidson.
Foarte interesantă este și strategia Harley-Davidson pentru piețele asiatice. În China, acolo unde brandul american a lansat deja X350 și X500 partenerul ales este QJ Motor. Pentru India, Harley-Davidson lucrează împreună cu Hero, speculându-se că viitoarea motocicletă va fi propulsată de monocilindrul regăsit pe Karazima XMR. Acesta este răcit cu lichid, produce 25 de cai putere și un cuplu de 20.4 Nm.
Astfel, Harley-Davidson reușește să țină steagul sus pe cea mai mare piață moto a lumii, acolo unde colaborarea între KTM și Bajaj face furori. Totodată, nici britanicii de la Triumph nu se lasă, cu nou lansatele modele de 400 cmc și modele de 250 cmc în pregătire. Ba chiar ei vizează piața globală. Oricum în India, piața este atât de vastă încât se pare că deocamdată toată lumea poate prospera.
Dacă ar fi să rotunjim foarte din topor prețul acestor motociclete din lack, moneda indiană, în euro, am ajunge undeva la 2.500 de euro. Dar, un ipotetic import european ar dubla, din păcate, această sumă.
Revenind la proaspăt lansatul X440, acesta este propulsat de un monocilindru de 440 cmc, răcit cu aer, care oferă 27 de cai putere și un cuplu de 37 Nm. Șasiul este reprezentat de un cadru tip leagă care are atașată o furcă inversată KYB și două amortizoare, singura posibilitate de ajustare fiind pentru preîncărcare. Totuși, bordul este un ecran TFT de 3.5 inch, cu conectivitate smartphone și navigație turn by turn, frânele includ un sistem ABS cu două canale, există port USB și lumini LED. Ceea ce nu e puțin lucru și lipsește de exemplu de pe monocilindricele Triumph de 400 cmc.
Așadar, tot ce le mai lipsește indienilor este un Route 66.