Atacul micilor motociclete adventure la EICMA: BMW G 310 GS, Kawasaki Versys-X 300 și Suzuki DL250 V-Strom

Clasa motocicletelor de cilindree mică este de-a dreptul revoluționată de trei mini-adventure-bikes: BMW G 310 GS, Kawasaki Versys-X 300 și Suzuki DL250 V-Strom.

08

Faptul că popularitatea motocicletelor adventure este în continuă creștere e confirmat de lansarea a două noi modele la EICMA, de data aceasta unele de dimensiuni mici. BMW a prezentat noul G 310 GS, un enduro-tourer monocilindric bazat pe roadster-ul G 310 R.

01

GS a păstrat motorul cu un cilindru, răcit cu lichid, al versiunii naked. Acesta dezvoltă o putere maximă de 34 CP, pentru o greutate de 169,5 kg cu toate plinurile făcute și o înălțime a șeii de 835 mm.

17

Noul G 310 GS este singurul membru al familiei GS care nu este produs în Germania (familia motocicletelor de cilindree mică BMW este produsă la fabrica TVS din India). Estetica o mimează foarte bine pe cea a fraților mai mari, ajutată și de suspensiile înălțate, „ciocul” din partea frontală și de roata față de 19 inci. Cu un preț care se va învârti în jurul valorii de 5.000 de euro, noul GS ar trebui să înregistreze cifre de vânzări promițătoare pe piețele țărilor în curs de dezvoltare.

 

Kawasaki Versys-X 300 este tot un enduro-tourer cu roată față de 19 inci (în mod surprinzător, frații mai mari, de 650, respectiv 1.000 cmc, au roți față de 17”), dar nu are acel „cioc” care face silueta motocicletelor adventure atât de ușor de recunoscut.

2-versys-x-300

Motorul lui Versys-X este bicilindrul prezent pe Ninja 300/Z 300 și dezvoltă aproximativ 38 CP la o capacitate de 296 cmc. Masa cu plinul făcut este de aproximativ 170 kg, iar înălțimea șei de 800 mm. Jantele sunt cu spițe și designul duce cu gândul la frații mai mari. O caracteristică tehnică interesantă este ambreiajul antihopping Assist & Slipper.

1-versys-x-300

Furca față este telescopică cu jambe de 41 mm, și suspensia spate este reprezentată de un monoamortizor Uni-Trak cu gaz. Bordul include un turometru analogic mare, plus două ecrane LCD care vor afișa o mulțime de informații: autonomia rămasă, treapta de viteză cuplată, consum mediu și instantaneu, nivelul combustibilului, două jurnaliere și un indicator de pilotaj „eco”. Dacă reușești să mergi atât de economic încât să menții indicatorul „ECO” aprins, poți atinge o autonomie de aproape 400 km cu un plin.

 

Suzuki DL250 V-Strom este un enduro-tourer mai simplu, cu mai puține pretenții decât concurenții de la BMW și de la Kawasaki, dar putem presupune că va și costa semnificativ mai puțin.

dl250al8_bje_diagonal-cmyk

Micul aventurier din Hamamatsu este propulsat de o evoluție a motorului cu doi cilindri paraleli de 248 cmc. Cu o putere maximă de 25 CP și o greutate cu plinurile făcute de 190 kg, ne putem imagina că nu performanțele vor fi punctul forte al micului V-Strom. Dar autonomia se va apropia de 500 km cu un plin de benzină, poziția în șa va fi primitoare pentru rideri de toate dimensiunile și va exista și o priză de 12V în echiparea standard.

dl250al8_cockpit-cmyk

Suportul de bagaje din spate poate suporta o greutate de până la 8,5 kg și există și puncte de montaj pentru gențile laterale oferite în echiparea opțională. ABS-ul Bosch este și el în echiparea standard. Roțile sunt ambele de 17 inci, cu pneu 110/80-17 față și 140/70-17 spate.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account