După ce a prezentat o posibilă versiune a următoarei clasice moderne CB1100 la Salonul de la Tokyo anul trecut, Honda a dezvăluit recent versiunea „Type II”, cu un look de cafe-racer.
Motorul este preluat direct de pe CB1100, dar rezervorul are o altă formă, farul este cu LED și designul are o notă generală mai retro. Pentru Type II, jantele cu spițe au lăsat locul unor jante de aliaj de 17 inci și furca pare una mai predispusă performanței, cu jambe mai groase, cu partea inferioară vopsită auriu. Frânele folosesc acum etriere radiale Brembo, iar amortizoarele spate sunt Ohlins.
Șaua este monopost și există o „cocoașă” tipică cafe-racerelor unde ar trebui să fie locul pasagerului, tobele sunt aftermarket, produse de Over Racing, panourile laterale sunt noi și noul rezervor este din aluminiu lustruit și lăcuit transparent. Oglinzile retrovizoare sunt montate la capetele ghidonului și există o serie de piese de carbon care completează transformarea lui CB1100 într-o motocicletă cu aer mult mai sportiv.
Având în vedere că Triumph va produce modelul Thruxton R (un cafe-racer cu componente performante), este foarte posibil ca Honda să producă în serie acest CB1100 cu aer custom și componente mult mai performante decât originalul, deși prețul va fi cu siguranță unul nu tocmai mic.