Iată o scurtă istorie a parbrizului reglabil: cu mâna, electronic – la buton, iar acum, ajustabil chiar de către… motocicletă!
În 2018, Honda a introdus parbrizul reglabil electric pe Honda Goldwing, dar acum japonezii au planuri mult mai ambițioase. Cel mai mare producător de motociclete al lumii a patentat o tehnologie care reglează înălțimea parbrizului, grație unui sistem de camere și microfoane.
Iar ceea ce pare o „fiță” nu este nici măcar scopul final al Honda. Acest sistem este un simplu mijloc care va permite funcționarea altuia, chiar mai avansat. Este vorba despre o tehnologie prezentă deja pe mașinile premium și anume cea controlului vocal. Atât doar că pentru că acesta să și funcționeze pe o motocicleta, aceasta trebuie dintâi să poată „auzi” persoana aflată la ghidon. Iar pentru asta, trebuie să își poată regla poziția parbrizului.

Cu 302 și 302 sunt marcate camerele video indreptate spre persoana de la ghidon.
Așadar, un microfon montat pe rezervor detectează zgomotul făcut de curentul de aer și reglează, în funcție de intensitatea acestuia înălțimea parbrizului. Dar, aceasta nu este tot. Pentru că există diferite tipuri (somatice) de rider, pentru că este posibil ca marginea parbrizului să interfereze cu câmpul vizual al pilotului, o pereche de camera montate pe oglindă, umăresc ochii acestuia. Astfel, se evită poziționarea parbrizului în așa fel încât acesta să fie deranjant pentru câmpul vizual.
Desigur, toată treaba este făcută de un ECU, care, atenție, poate genera și mape pentru parbriz, de tip prioritate protecție vânt și prioritatea câmp vizual. Ce mai putem adăuga, decât că așteptăm fascinați și sistemul de control vocal.