EICMA 2015: BMW R nineT Scrambler te face să te simți ca un mic Steve McQueen

EICMA 2015: BMW R nineT Scrambler te face să te simți ca un mic Steve McQueen

BMW a prezentat în premieră noul RnineT Scrambler, varianta semi-off-road a lui R nineT. Motocicleta arată superb, are roată de 19” pe față și poate fi foarte ușor personalizată conform gusturilor proprietarului.

[wzslider]

Una dintre vedetele salonului EICMA de la Milano a fost noul BMW R nineT Scrambler, realizat având ca bază apreciatul roadster R nineT, care s-a vândut ca pâinea caldă în ultimii doi ani.

Platforma de bază fiind R nineT, s-a păstrat soluția cadrului spate demontabil, astfel încât să se poată modifica facil estetica motocicletei prin adoptarea unei codițe monopost sau eliminarea completă a bucății din spate a cadrului.

bmw-r-ninet-scrambler-2016-eicma-49

Poziția de pilotaj se schimbă prin adoptarea unui ghidon mai înalt, a unei șei diferite și a repoziționării scărițelor. Roata de 17” de pe față a fost înlocuită cu una de 19”, furca inversată a lăsat locul uneia tradiționale cu jambe de 43 mm (cu manșoane din cauciuc în cel mai pur stil scrambler) și cursă de 125 mm, iar etrierele de frână față devin axiale din radiale, păstrând configurația cu patru pistonașe.

Ampatamentul are 1.527 mm, iar șaua se află la 820 mm de sol. Masa cu plinurile făcute este de 220 kg. Discurile de frână față au diametrul de 320 mm, sistemul ABS este în echiparea de serie, iar controlul stabilității ASC este oferit ca echipament opțional. În echiparea de serie, motocicleta are jante turnate din aliaj ușor, cele cu spițe fiind oferite opțional. Rezervorul de oțel cu capacitatea de 17 litri este același de pe R nineT. Pe partea stângă iese în evidență traseul de evacuare înălțat, încă o trăsătură specifică motocicletelor scrambler de odinioară.

bmw-r-ninet-scrambler-2016-eicma-19

Motorul este același de pe R nineT, un boxer de 1.170 cmc răcit cu aer și ulei, care dezvoltă o putere de 110 CP la 7.750 rpm și un cuplu maxim de 116 Nm la 6.000 rpm, respectând normele Euro 4. Ambreiajul monodisc uscat este acționat hidraulic și cutia de viteze are șase trepte. Transmisia se face prin cardan, iar suspensia spate este de tip Paralever, cu basculă monobraț, cursa fiind de 140 mm.

Comunicatul bavarezilor ne amintește că tema scrambler a mai fost tratată de BMW în trecut, cu modelul R 68, care a fost prezentat în 1951 la Salonul Internațional de la Frankfurt cu o evacuare înălțată de tip 2 în 1, asemănătoare cu cea de pe motocicleta de competiție a vestitului pilot Georg „Schorsch” Meier.

bmw-r-ninet-scrambler-2016-eicma-34

Printre echipamentele opționale se numără: jantele cu spițe încrucișate, pneurile off-road, ASC – Automatic Stability Control, manșoanele încălzite, semnalizatoarele cu LED, rezervorul din aluminiu finisat de mână cu suduri mascate sau lăsate la vedere, colectorul de evacuare cromat, șaua înaltă și sistemul antifurt. Gama de accesorii disponibile include: șaua Scrambler monopost, turometrul, grila de protecție pentru far, scutul motor, suportul lateral pentru plăcuța de înmatriculare și parbrizul Scrambler. Încă nu se cunoaște prețul motocicletei, dar ar trebui să se învârtească în jurul valorii de 15.000 de euro, la fel ca în cazul lui R nineT.

bmw-r-ninet-scrambler-2016-eicma-90

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account