Cal Crutchlow a doborât recordul absolut al circuitului Jerez de la Frontera în calificările pentru Marele Premiu al Spaniei, obținând astfel primul său pole-position de la Silverstone 2016 încoace.
Britanicul a dominat ultima parte a celei de a doua sesiuni de calificări, postând doi timpi foarte rapizi spre final pentru a-și asigura pole-positionul. Asta deși, inițial, Marc Marquez părea să fie favoritul pentru pole-position. Campionul en-titre a ieșit în Q2 și a reușit din prima un timp foarte competitiv, devansându-l pe Iannone, care a fost primul pilot cu timp sub 1:38 în Q2.
Când spaniolul a intrat la boxe pentru un schimb de pneuri, Crutchlow a avut pistă liberă în față și s-a instalat la conducere, apoi Marquez a încercat în repetate rânduri să coboare sub referința stabilită de britanicul de la LCR Honda, dar a ratat la mustață de fiecare dată. Apoi, englezul a venit pe final cu un timp și mai bun, deși în acel moment, practic, nu mai era nevoie să îmbunătățească pentru a-și păstra prima poziție.
Toate acestea au urmat după o sesiune Q1 foarte disputată, care i-a văzut, eventual, pe favoriții Andrea Dovizioso și Maverick Vinales avansând în Q2, deși acesta din urmă era cât pe-aci să fie surclasat de Aleix Espargaro, pe Aprilia.

Dani Pedrosa a reușit o performanță excelentă, plecând din prima linie a grilei, în ciuda încheieturii care îi face probleme.
Încă un pilot care a impresionat în calificări a fost Johann Zarco, francezul reușind pe final să facă un timp suficient de bun pentru prima linie a grilei, deși avea pneu mediu pe spate. Zarco îi surclasează din nou pe piloții de uzină Yamaha, care s-au văzut din nou în dezavantaj aici la Jerez, mai ales când temperatura pistei a început să crească vizibil. Aderența pe roata spate a fost la mare preț atât pentru Rossi, cât și pentru Vinales.

Piloții de la Suzuki sunt în plină formă la Jerez.
O performanță excelentă în calificări (și în FP4, mai ales) au reușit piloții Suzuki, care se pare că sunt pe val în această perioadă. În FP4, Iannone și Rins au reușit un 1-2, apoi, în calificări, au obținut al șaselea (Rins), respectiv al șaptelea timp (Iannone).
Iată cum arată situația după cele două sesiuni de calificări:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. primul loc | Loc ant. | |
1 | 35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 1’37.653 | |||
2 | 26 | Dani PEDROSA | Honda | 1’37.912 | 0.259 | 0.259 | |
3 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | 1’37.956 | 0.303 | 0.044 | |
4 | 99 | Jorge LORENZO | Ducati | 1’37.969 | 0.316 | 0.013 | |
5 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 1’37.977 | 0.324 | 0.008 | |
6 | 42 | Alex RINS | Suzuki | 1’37.984 | 0.331 | 0.007 | |
7 | 29 | Andrea IANNONE | Suzuki | 1’37.987 | 0.334 | 0.003 | |
8 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1’38.029 | 0.376 | 0.042 | |
9 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 1’38.086 | 0.433 | 0.057 | |
10 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | 1’38.267 | 0.614 | 0.181 | |
11 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1’38.281 | 0.628 | 0.014 | |
12 | 43 | Jack MILLER | Ducati | 1’38.522 | 0.869 | 0.241 | |
Rezultate Q1: | |||||||
Q2 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1’38.074 | |||
Q2 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1’38.349 | 0.275 | 0.275 | |
13 | 41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 1’38.389 | 0.315 | 0.040 | |
14 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 1’38.481 | 0.407 | 0.092 | |
15 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | 1’38.544 | 0.470 | 0.063 | |
16 | 44 | Pol ESPARGARO | KTM | 1’38.598 | 0.524 | 0.054 | |
17 | 53 | Tito RABAT | Ducati | 1’38.610 | 0.536 | 0.012 | |
18 | 12 | Thomas LUTHI | Honda | 1’38.752 | 0.678 | 0.142 | |
19 | 36 | Mika KALLIO | KTM | 1’38.759 | 0.685 | 0.007 | |
20 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 1’38.838 | 0.764 | 0.079 | |
21 | 38 | Bradley SMITH | KTM | 1’38.961 | 0.887 | 0.123 | |
22 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | 1’39.135 | 1.061 | 0.174 | |
23 | 17 | Karel ABRAHAM | Ducati | 1’39.146 | 1.072 | 0.011 | |
24 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | 1’39.708 | 1.634 | 0.562 | |
25 | 45 | Scott REDDING | Aprilia | 1’39.918 | 1.844 | 0.210 |