„Yamaha Motor Group a luat decizia de a nu dezvolta o versiune EU5+ a R1 și R1M, concentrându-se în schimb pe alte strategii de produs și afaceri pe termen mediu, care oferă oportunități de viitor”, a declarat un oficial al companiei, citat de presa internațională.
O veste șocantă pentru multitudinea de fani ai acestei motociclete, care, în peste un sfert de secol de producție a atins statutul de obiect de cult. Lansată în 1998, aceasta este una dintre motocicletele care a aprins în mod simbolic focul pasiunii în mai multe generații de motocicliști. Dar, fanii modelului au îmbătrânit și industria știe prea bine că ei nu au fost înlocuiți de alții noi. Sau că noile generații de motocicliști au crescut și au fost educați într-o societate în care „viteza” inițial glorificată a ajuns, dacă ne permiteți exprimarea, să fie mai degrabă… raționalizată.
Din fericire, motocicletele sport s-au regruptat, s-au reorganizat, au pierdut din caracterul agresiv, dar au devenit mai adaptate unei lumi în care este din ce în ce mai dificil să găsești acea bandă de asfalt care abundă doar în viraje și nu în alți participanți la trafic. Pentru a rămâne în curtea Casei din Iwata, cel mai simplu exemplu este dispariția variantei omologate stradal a YZF-R6 și apariția R7.
Totodată, zvonurile despre un R9 sau chiar R9M au curs pe bandă rulantă de ceva vreme încoace. Iar noile declarații venite din partea Yamaha nu fac decât să întărească această variantă. Ar mai fi și prețul apoi, la peste 20.000 de euro, într-o economie mondială teribil de complicată, chiar și cei mai avizi de senzații tari își cântăresc bine opțiunile.Asta în timp ce modelele de sub 1.000 cmc au multe de oferit. A propos, își mai aduce aminte cineva de GSX-R1000R?
Potrivit legislației europene, procesul de omologare al unui nou model de motocicletă presupune din acest an respectarea normelor Euro 5 +, urmând ca din 2025 orice model oferit spre vânzare să respecte aceste norme. Pe scurt, noul standard presupune teste de durabilitate mai stringente, o nouă fază a diagnosticării la bord (OBD) și o reducere suplimentare a nivelului sonor.