Honda va avea echipă de uzină în WSBK cu Bautista și Haslam

Într-un eveniment în cadrul Salonului EICMA de la Milano, Honda și-a anunțat planurile în materie de competiții moto pentru anul viitor. Am avut parte de câteva surprize, cu această ocazie.

Așa arată 42 de titluri mondiale adunate pe o singură scenă. Calculați și voi: Tim Gajser – 3 titluri la motocros, Jorge Lorenzo – 5 titluri în MotoGP, Marc Marquez, – 8 titluri în MotoGP, Toni Bou – 26 (!!) de titluri în trial.

2019 a fost un an fructuos pentru Honda în competiții: Marc Marquez a luat al șaselea titlu în clasa regină alături de Honda, asigurând totodată din nou și titlul la producători. În mondialul de motocros, Tim Gajser a devenit campion mondial pentru a treia oară cu echipa HRC (pentru a doua oară în clasa regină, MX1). La trial, inepuizabilul Toni Bou a ajuns anul acesta la nu mai puțin de 26 de titluri mondiale, toate cu echipa Repsol Honda.

Desigur, nu totul a fost roz. Jorge Lorenzo, prezent și el la eveniment, a avut parte de cel mai slab sezon al său de când aleargă în Motomondial și este încă în dificultate după accidentările foarte serioase, în urma cărora nu s-a recuperat complet încă.

În Raliul Dakar, Honda trage tare de ceva ani încoace cu o echipă de uzină, cu buget enorm, dar victoria continuă să le scape printre degete, într-o combinație de ghinioane și strategii nu tocmai optime. În Superbike, de câțiva ani încoace, cu echipe private susținute de Honda, rezultatele au fost sub așteptări.

Dar gigantul nipon nu acceptă nimic mai puțin decât cele mai bune rezultate, așa că s-a repliat pentru 2020.

În primul rând, premiera absolută anunțată la EICMA a fost crearea unei noi echipe de uzină Honda, susținută în totalitate de HRC, cu baza la Barcelona. Pentru această nouă echipă vor alerga Alvaro Bautista, care anul acesta a luat o mulțime de victorii în Superbike cu Ducati, și Leon Haslam, care trece de la echipa de uzină Kawasaki, alături de care a luat câteva podiumuri în acest sezon, înapoi în ograda Honda, alături de care a alergat la nivel mondial în anii trecuți.

În plus, o echipă satelit, denumită MIE Racing Team, va alerga tot cu Honda de uzină, cu pilotul Takumi Takahashi, cel care a câștigat campionatul Japoniei în 2017, pilot Honda de-a lungul întregii sale cariere de până acum, pentru care a câștigat de trei ori Cursa de 8 Ore de la Suzuka. Alături de Takahashi ar putea apărea încă un pilot, dar nu se știe care sunt candidații principali pentru acest loc.

Piloții Honda din Superbike vor folosi noua CBR1000RR-R Fireblade SP, mai compactă și mult mai puternică decât vechea generație. De altfel, Honda a dezvoltat noul Superbike în primul rând cu gândul de a câștiga curse, pentru că producătorul nipon nu prea suportă bine înfrângerile.

În MotoGP se știe deja că Repsol Honda va continua cu formula Marc Marquez/Jorge Lorenzo, cel puțin pentru moment. Există zvonuri care spun că Lorenzo s-ar putea retrage de la anul, sau ar putea fi înlocuit prematur de Honda cu altcineva, eventual cu Johann Zarco, care este liber de contract și care mergea promițător la Sepang pe Honda echipei LCR până să fie scos din cursă de Joan Mir.

În trial, Honda va continua cu Toni Bou și cu Takahisa Fujinami, japonezul care a terminat pe locul trei sezonul trecut.

Pentru echipa de Dakar, Monster Energy Honda Team, Honda îi păstreză pe experimentații și foarte rapizii Joan Barreda Bort, Kevin Benavides și Ricky Brabec, plus tânăra speranță Jose Ignacio Cornejo Florimo din Chile, noutatea fiind sudafricanul Aaron Mare. După nenumărate victorii de etapă și lupte până spre final pentru victoria la general, Honda speră să întrerupă într-un final seria de victorii a austriecilor de la KTM, care câștigă fără întrerupere din 2001 încoace. Dacă va putea cineva s-o facă, piloții HRC vor fi aceia, fără îndoială.

În Mondialul de Motocros, echipa HRC va merge în continuare cu Tim Gajser, care tocmai ce a luat un nou titlu, și cu foarte tânărul australian Mitchell Evans (20 de ani). În Supercross, în SUA, germanul Ken Roczen și americanul Justin Brayton vor purta stindardul alb-roșu.

În Mondialul de Anduranță, susținerea HRC va merge către FCC TSR Honda France, cu piloții Josh Hook, Freddy Foray și Mike di Meglio, vicecampioni mondiali în 2018/2019 și campioni în 2017/2018. Și aceștia vor folosi noua Fireblade.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account