Pentru 2025, Kawasaki Versys suprinde cu o creștere a capacității cilindrice și a puterii maxime. Ce nu surprinde este însă designul, care rămâne neschimbat.
De la lansarea sa în 2012, Kawasaki Versys a evoluat de la an la an, impresionând cu… versatilitatea sa pe orice tip drum, confortul oferit, și, nu în ultimul rând, atitudinea prietenoasă față de cel sau cea din șa.
Dezvoltat de Kawasaki sub sloganul „Destination Everywhere” și capabil să abordeze cu succes autostrăzi cu asfalt perfect la drumuri de țară prost întreținute, Versys are parte de o creștere de cilindree, de la 1.043 cm3 la 1.099 cm3. Cursa pistoanelor se lungește cu 3 mm.
Creșterea capacității, împreună cu alte ajustări subtile ridică puterea maximă de la 120 CP la 135 CP. Cuplul la turații mijlocii și înalte a crescut și el.
Kawasaki Quick Shifter (KQS) funcționează acum de la un punct minim inferior de schimbare de 1500 rpm, în timp ce noile rapoarte superioare de viteză îmbunătățesc confortul în călătorii, lucrând împreună cu controlul electronic al vitezei de croazieră.
În ceea ce privește modificările motorului, pâlniile centrale de admisie sunt acum cu 45 mm mai lungi decât pâlniile de admisie exterioare, generând un cuplu mai bun între 4.000 și 7.000 rpm. Porturile de admisie au fost optimizate pentru a se potrivi cu schimbarea corpului de accelerație și sunt acum mai înguste, corespunzător și creșterii de cilindree.
Debitul de admisie are o viteză mai mare, ceea ce îmbunătățește cuplul la turații medii-scăzute. Setările ECU au fost optimizate pentru cilindreea mai mare a motorului, supapele deschid diferit, iar camele creează o ridicare mai mică. Toate acestea cresc cuplul la turații joase și medii.
Volanta are masa mai mare, un arbore de echilibrare secundar reduce vibrațiile, iar colectoarele de evacuare 1-4 și respectiv 2-3 sunt interconectate, contribuind la o performanță mai bună la toate turațiile. A fost adăugat și radiator de ulei iar diametrul discului de frânare al roții spate a crescut de la 250 mm la 260 mm.