În 1975, Yamaha a lansat YG-292, o mașină pentru terenurile de golf. De atunci, compania japoneză a vândut peste un milion de mașini pentru golf în toată lumea.
Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini de golf, fie și în cadrul rubricii „Mobilitate”,o facem deoarece ele reprezintă un exemplu perfect despre cum Yamaha reușește să combine tehnologiile din întregul portofoliu al companiei.
Astfel,YG-292 integra un motor de snowmobil, șasiul mașinii Land Car, inițial dezvoltată pentru agrement și o carosierie de plastic ranforsat, furnizată de divizia Yamaha Marine.
De notat și că Yamaha se lansa pe o piață dominată de branduri consacrate. Yamaha a observat lacunele din experiența clienților oferită de liderii de piață din America de Nord și a identificat oportunități semnificative de creștere în Japonia, unde numărul jucătorilor de golf era în plină expansiune. Această combinație de ambiție și gândire strategică a permis Yamaha să își stabilească rapid prezența pe ambele piețe.
În cei 50 de ani existență, divizia de mașini de golf Yamaha a contribuit semnificativ și la alte segmente ale activității Yamaha, cel mai la îndemână exemplu fiind electrificarea.
Bateriile Litiu-Ion de la Yamaha sunt o inovație majoră, oferind o încărcare de 1,8 ori mai rapidă decât bateriile cu plumb-acid și au o durată de viață de până la 8 ani, cu o garanție de 5 ani. Greutatea lor este mai mică cu 25% comparativ cu bateriile cu plumb-acid, reducând uzura și impactul asupra terenului.Performanța oferită este superioară, mașinile fiind cu 20% mai rapide pe o rampă de 15 grade, autonomia este mai mare, iar întreținerea zero.