În septembrie, Kawasaki Motors va sărbători 70 de ani de producție de motociclete.
Corporația fondată în 1896 a construit prima motocicletă în 1953, KE-1, propulsată de un monocilindru răcit cu aer, de 148 cmc, cu o putere de 4 cai. Astăzi, rețeaua de distribuție cuprinde peste 90 de țări și regiuni.
Drumul către succes nu a fost unul ușor pentru producătorul japonez. S-au depus eforturi intense pentru construirea unei rețele de vânzări, apelându-se la terți, inclusiv o alianță și o fuziune cu Megura Manufacturing Company, unul dintre primii producători japonezi de motociclete. Toate acestea nu au avut însă prea mare succes, Kawasaki alegând în final vânzările directe către dealeri, ca model de afaceri.
Astfel, în 1966 a fost înființată Kawasaki Motors America, inițial cu o echipă de doar 10 angajați. Politica de „localizare” a modelelor pe tiparul pieței s-a dovedit a fi extraordinar de inspirată, astfel apărând motociclete precum Kawasaki A1 Samurai 250, Kawasaki H1 500 Mach III și, în final, legendarul Kawasaki Z1 900.
În 1974, Kawasaki investea 20 de milioane de dolari în construcția unei uzine în Lincoln, Nebraska, ca răspuns la fluctuațiile ratei de schimb dolar-yen. Aceasta era prima uzină construită vreodată de un producător moto sau chiar auto în Statele Unite ale Americii și rămâne și astăzi cea mai importantă facilitate de producție pentru Kawasaki.
Tot în 1973, Kawasaki lansa prima ambarcațiune tip Jet Ski, denumire pe care de altfel japonezii au și înregistrat-o. Aceasta nu e singura „invenție” a Kawasaki, japonezii venind și cu primul ATV din lume, în 1981, este vorba despre KLT200. Așadar, filosofia „Let the good times roll” a fost aplicată cu precizie de către japonezi, care mai au și sintagma „Fun to Ride” atunci când vine vorba strict despre motociclete.
Tot în anii ’70 ai secolului trecut, Kawasaki punea la punct Kawasaki Motors UK (1974), Canadian Kawasaki Motors Inc (1974) sau Kawasaki Motoren G.m.b.H, (Germania 1975), rețeaua acestor companii crescând constant de-a lungul anilor. Totodată au apărut și noi uzine Kawasaki Motors, Maryville, Missouri (1989), Brazilia, (2009), China (2010), Indonezia (2014).
Au urmat suficiente modele care au scris istorie: GPz900R (1984), ZZ-R1100 (1990), Ninja ZX-9R (1994), ZZR1400 în 2006, seria Vulcan 1700 în 2008 sau Ninja H2/H2R în 2014. În ultimii ani, după cum este deja cunoscut, Kawasaki este lider în dezvoltarea motocicletelor electrice și pe hidrogen, ținându-ne momentan în suspans în ce privește lansarea lor pe piață.
De menționat că pe lângă aniversarea de șaptezeci ani a motocicletelor Kawasaki, brandul sărbătorește și familia KX – motociclete de off-road care ajung la 40 de ani de producție la fel ca și familia Jet Ski. Dar, se pare că Europa este lăsată în plan secund de Kawasaki în ce privește activitățile efective de sărbătorire, acestea rezumându-se la expoziții tematice la Kawasaki USA Heritage Hall, în California și Kawasaki Good Times World in Kobe, Japonia, programate pentru luna septembrie.