Austriecii de la KTM au anunțat oficial că 790 Adventure nu va rămâne la stadiul de concept și ca vor o felie din piața Triumph Tiger 800 și BMW F 850 GS.
Honda Africa Twin a fost un pas uriaș făcut pe piață de segmentul Adventure de cilindree medie. La EICMA, Triumph a anunțat un update pentru Tiger 800, iar BMW a prezentat noile F 750 GS și F 850 GS. Este cât se poate de clar, oamenii vor motociclete adventure robuste, cu capabilități offroad dincolo de ceea ce pot oferi modelele enduro-touring cu cilindree peste 1.000 cc.
Tocmai de aceea, KTM a făcut mișcare logică și a prezentat la EICMA atât noul 790 Duke – roadsterul ce integrează propulsorul bicilindru LC8c, cât și conceptul 790 Adventure, care se va transforma cât de curând într-un model de serie. Conform datelor provizorii, bicilindrul de 798 cc va furniza 105 CP la 9.000 rpm și 86 Nm la 8.000 rpm, valori impresionante pentru o motocicletă care cântărește doar 180 de kilograme la gol. În mod cert, 790 Adventure va prelua și bijuteriile electronice perfectate de KTM în offroad.
Cu un design cât se poate de apropiat de Paris-Dakar și elemente specifice motocicletelor din Mattighofen, 790 Adventure promite să netezească groapa dintre modelele enduro și gama Adventure, autoincluzându-se pe lista pretendenților cu șanse mari la titlul din segmentul Adventure de cilindree medie.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=hHS1PGa1B-Q[/embedyt]