KTM pregătește sezonul 2024 reînnoind complet modelele DUKE cu un singur cilindru.
Viitoarele Duke se bucură de cea mai mare schimbare prin care au trecut modelele cu o capacitate sub 500 cmc din 2011 încoace. Aceasta înseamnă motoare noi, un concept de șasiu complet nou și un design diferit, care amplifică agresivitatea la care te poți aștepta atunci când vine vorba despre Duke.
Noul cadru din 2 piese – compus dintr-un cadru principal tip trellis și un subcadru din aluminiu turnat sub presiune – îmbunătățește dinamica prin creșterea rigidității la torsiune. Această formulă crește agilitatea și feedback-ul șasiului, care include și un nou jug triplu, cu offset revizuit.
Cadrul este cuplat cu o nouă basculă curbată, mai ușoară, iar amortizorul este montat decentrat, pentru a face mai mult loc aibox-ului, reducând în același timp și înălțimea șeii.
Șaua joasă a fost inclusă în mod intenționat în noul pachet DUKE pentru a permite o mai mare accesibilitate, fără a compromite stabilitatea sau manevrabilitatea.
Denumită LC4c, noua gama de motoare Duke este formată dintr-un motor de 125 cmc și 250 cmc (pentru piețele selectate) și un motor mai mare de 399 cmc. Aceste motoare sunt complet reproiectate, cu chiulase și cutii de viteze optimizate, respectând normele EURO 5.2.
Toate modelele din gama dispun de cea mai recentă versiune de ABS Supermoto selectabil, tablouri de bord de 5 inchi și conectivitate smartphone ca standard, cu posibilitatea de a monta un Quickshifter+ opțional. Totodată, trebuie menționat și noul rezervor metalic de combustibil.
KTM 390 DUKE 2024
Din punct de vedere vizual, KTM 390 DUKE își asumă poziția de lider, cu câteva diferențe cheie față de restul monocilindrelor din gama DUKE. Opțiunile de culoare „Electronic Orange” și „Atlantic Blue” au un puternic impactul vizual punând în evidență spoilerele mai lungi ale rezervorului cu prize de aer proeminente, capacele mai mari pentru radiatoare. Luminile de poziționare cu LED-uri externe completează pachetul.
Motor LC4c de 399 cmc este mai ușor și mai puternic decât generația anterioară. Motocicleta se mândrește și cu o furcă WP APEX Open Cartridge de 43 mm cu reglare cu 5 clicuri pentru revenire și compresie și un amortizor spate cu piston divizat cu revenire și preîncărcare reglabile.
Ecranul TFT de 5 inchi este complet nou, cu moduri de rulare selectabile. Setarea implicită este STREET Mode, cu un RAIN Mode, care, după cum sugerează și numele, poate fi selectat în condiții meteorologice nefavorabile pentru un răspuns mai puțin agresiv al accelerației. Cornering MTC ca echipament standard.
Un ecranul TRACK este disponibil pentru prima dată pe KTM 390 DUKE. Această caracteristică standard deblochează o lume a huliganismului, cu un afișaj mărit al turației, launch control și chiar și un cronometru. Informațiile inutile sunt reduse la minimum.
KTM 125 DUKE 2024
Caracterul motorului de 125 cmc, electronica și suspensiile WP APEX sunt menite să facă din KTM 125 DUKE un luptător aprig în clasa dedicată celor mai tineri rideri.
Din punct de vedere vizual, KTM 125 DUKE se deosebește de restul modelelor din gama mică prin culori și vopseaua plasticelor din jurul farului cu LED ultra-luminos și spoilere compacte pentru rezervor.
KTM 125 DUKE 2024 împarte afișajul TFT de 5 inchi cu KTM 390 DUKE, cu opțiune pentru ecranul TRACK și Cornering ABS ca standard. Un sistem rafinat ride-by-wire și resetarea automată a indicatorului de viraj completează pachetul. Motocicleta dispune de o furcă frontală nereglabilă WP APEX Open Cartridge de 43 mm cu cursă de 150 mm și un amortizor WP APEX cu piston separat cu preîncărcare reglabilă cu scule.
O selecție cuprinzătoare de KTM PowerParts și KTM PowerWear este special concepută pentru a se potrivi noii game DUKE și piloților săi. Modelele KTM DUKE 2024 vor fi disponibile începând cu septembrie 2023