Max Biaggi merge cu 408 km/h pe o motocicletă electrică Voxan și cucerește 11 recorduri

Pe Voxan Wattman, Corsarul a doborât o mulțime de recorduri legate de motocicletele electrice: „toate acestea mă fac foarte fericit.”

Max Biaggi și contructorul monegasc de motociclete electrice Voxan au sărbătorit cu stil aniversarea de 20 de ani a Grupului Venturi, stabilind un total de 11 noi recorduri mondiale de viteză pe aeroportul Chateauroux din Franța, între 30 octombrie și 1 noiembrie. Viteza maximă atinsă de-a lungul celor trei zile a fost 408 km/h.

Sâmbătă dimineață, 31 octombrie, Max Biaggi și Voxan Wattman au atins obiectivul principal, bătând cel mai ambițios dintre cele 12 recorduri mondiale pe care aveau de gând să le doboare în acel weekend. Cu o viteză de 366,94 km/h, echipa a stabilit un nou record în prestigioasa clasă „motociclete electrice parțial carenate de peste 300 kg”. Astfel, i-au detronat pe precedenții deținători ai titlului, Ryuji Tsuruta și Mobitec EV-02A, cu 329 km/h.

Conform normelor FIM, viteza motocicletei Voxan Wattman a fost măsurată după o pornire lansată de peste o milă în direcții opuse, la un interval de două ore. Conform regulamentelor federației, viteza finală este media celor două viteze înregistrate în aceste două lansări. Motocicleta Voxan, cu carenele sale proiectate de Sacha Lakic, a atins recordul, cu vitezometrul GPS al motocicletei afișând un maxim absolut de 408 km/h.

Dată fiind pista relativ scurtă (3,5 km), atingerea unei viteze maxime atât de mari i-a încurajat pe cei de la Voxan să meargă mai departe. Pentru următoarele tentative, pe o pistă mai lungă, echipa a vrut să atingă o viteză medie de peste 400 km/h.

Vineri, 30 octombrie, o versiune necarenată a lui Voxan Wattman a executat un start lansat pe distanța de o milă (1,6 km). Principiul era același: o milă în direcții opuse, la interval de două ore. Încă o dată, viteza finală a fost media celor două viteze maxime atinse în cele două direcții: 349,38 km/h. Sistemele de bord au indicat că modelul Wattman, propulsat de un motor de 367 CP, a atins o viteză maximă de 372 km/h.

Echipa condusă de Gildo Pastor pusese ținta pe o întreagă serie de recorduri mondiale. După aceste trei zile de încercări, recordurile cucerite au fost acestea:

  • sfert de milă, start lansat, motocicletă parțial carenată: 394,45 km/h (niciun record înregistrat anterior);
  • sfert de milă, start lansat, motocicletă necarenată: 357,19 km/h (niciun record înregistrat anterior);
  • 1 km, start lansat, motocicletă parțial carenată: 386,35 km/h (recordul precedent 329,31 km/h);
  • sfert de milă, start de pe loc, motocicletă necarenată: 126,20 km/h (niciun record înregistrat anterior);
  • sfert de milă, start de pe loc, motocicletă  parțial carenată: 127,30 km/h (niciun record înregistrat anterior);
  • 1 km, start de pe loc, motocicletă necarenată: 185,56km/h (niciun record înregistrat anterior);
  • 1 km, start de pe loc, motocicletă parțial carenată: 191,84km/h (recordul precedent 122,48 km/h);
  • 1 milă, start de pe loc, motocicletă necarenată: 222,82 km/h (niciun record înregistrat anterior);
  • 1 milă, start de pe loc, motocicletă parțial carenată: 225,01 km/h (niciun record înregistrat anterior).
BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account