Miercuri, 16 iulie, riderii s-au acomodat cu ce inseamna Red Bull Romaniacs in materie de zile de off-road. Dupa Prologul din centrul Sibiului, raliul si-a urmat astazi cursul traditional si a ajuns in Muntii Fagaras. La finalul celor 119 km ai primei zile, Jonny Walker, Graham Jarvis si Paul Bolton au ajuns aproape simultan in finisul de langa satul Mohu. Maine, in a doua din cele patru zile de off-road, se va ajunge in statiunea Voineasa.
Foto: Irina Gorodniakova
Zorii zilei au venit la Sibiu chiar cand riderii de la clasa Gold mergeau sa isi ridice GPS-urile cu hartile pentru traseul primei zile de off-road. Paul Bolton, castigatorul Prologului, a fost primul la start, asa ca britanicul a fost si cel care s-a trezit cel mai devreme. Avand in vedere ca este organizat sub forma unui raliu, Red Bull Romaniacs are sectiuni de legatura pana la startul pe traseul propriu-zis. Asa ca din centrul orasului si pana la start au avut de parcurs o legatura de 8 km, iar startul a fost dat la ora 6:30 dimineata.
Dupa o serie de sectiuni dificile, insa nu atat de solicitante comparativ cu prima zi din editia precedenta, la ora 08:23, Bolton a intrat in Service Point. Aici a urmat pauza regulamentara de 20 minute dupa care a incercat sa isi mareasca ecartul fata de principalii sai urmaritori Jonny Walker si Graham Jarvis. In cariera de la Turnu Rosu toti au ajuns cand inca aceasta nu era udata de ploaie, asa ca au putut sa isi mareasca avansul. La finis zona era uscata si toti trei au urcat fara dificultati malul abrupt al raului. Andreas Lettenbichler nu a fost insa la fel de norocos. Germanul, care la Prolog s-a clasat al patrulea, a fost prins de ploaie pe traseu si s-a chinuit la urcarea malului. Letti are probleme cu un disc intravertebral si a rezistat destul de bine primei zile in munti, desi, in cariera, la trecerea peste cateva pietre instabile a cazut si era sa ajunga intr-o rapa.
Chris Birch, castigatorul din 2010, nu a fost nici el mai norocos cand vine vorba de cazaturi. Neozeelandezul a ajuns la punctul de service cu cateva avarii la motocicleta dupa ce pe o coborare nu a mai putut-o controla.
Pierre Pallut a fost surpiza de la Prolog si a stat in coada lui Letti intreaga dimineata. Clasat al cincelea, francezul a putut sa tina ritmul cu riderul KTM, insa dupa ce i-a cedat ambreiajul in urma unei cazaturi pe pietre totul s-a transformat intr-o lupta de supravietuire. Se pare ca riderul, care este monitor de schi in Alpii Francezi, are totusi sanse la top 10 in pofida problemelor tehnice.
Clasa Silver a fost una in care marea majoritate a riderilor s-au luptat sa ajunga la finis in timpul celor 8 ore alocate. Din pricina traficului si a dopurilor de pe anumite sectiuni unii au fost nevoiti sa astepte si 40 de minute pana sa poata urca. Emanuel Gyenes ocupantul locului trei de la Prolog, a fost unul dintre putinii rideri care au izbutit sa ajunga in timp la finis. Satmareanul este constient ca a pierdut mult timp din pricina traficului, mai ales ca au avut sectiuni in care, ca sa poata trece cat mai repede, s-au ajutat cu rideri de la clasa Gold. Mani, care a concurat si a terminat pana acum toate editiile Red Bull Romaniacs, spera ca maine in zonele mai tehnice sa poata gasi portiuni unde sa depaseasca mai usor si sa mai recupereze din timpul pierdut in prima zi de off-road.
Do:More Team: Dani Otil si Radu Calin au avut si ei mari probleme din pricina blocajelor de pe urcari, iar dupa ce au petrecut peste 40 de minute asteptand sa se deblocheze traseul au fost nevoiti sa se multumeasca cu o pozitie la start mai slaba in ziua a doua. Dani este totusi la cel de al saselea Red Bull Romaniacs si are experienta necesara pentru a recupera. Ramane insa de vazut cum se vor descurca cei doi maine in cea mai dificila zi din raliu.
Sorina Sandu (clasa Bronze Team) a trecut cu bine peste ”stresul” de a concura alaturi de tatal sau: ”A fost usor astazi insa am fost mereu stresata ca tata sa nu se accidenteze. Ne-am ajutat pe anumite sectiuni si sper sa avem o zi buna si maine”.
Romeo Dunca si Francois Vulliet au decis sa concureze in cea de a 11-a editie a raliului in formula in care au debutat acum zece ani. Cei doi recunosc ca acum la clasa Silver Team ritmul este mult mai intens comparativ cu cel din 2005 sau 2006 de la Expert Team, asa ca au decis sa concureze la Bronze Team (echivalentul vechii clasei Hobby). Ocupanti ai locului doi in 2006 la Expert Team cei doi sunt multumiti de cum s-au completat in prima zi de off-road si spera sa poata continua aventura extrema din Carpati pana la finisul de sambata (dealul Gusterita, Sibiu incepand cu ora 11:30).
Joi, 17 iulie, caravana Red Bull Romaniacs va ajunge la Voineasa, locatia primului dintre cele doua bivuacuri din afara Sibiului. A doua zi de off-road este garnisita cu o serie de distractii, asemanatoare cu plimbarea intr-un montagne russe – doar pana la Service Point. Doar clasa Gold va avea parte de o surpriza cu „10A”, si asta se va intampla chiar inainte de pauza. Dupa Service Point, urmeaza seria de mari diferente de altitudine: clasele Gold, Silver si Bronz se vor confrunta cu urcari de la 400 m la 2000 m. Ajunsi in varf, vor trebui sa si coboare. Riderii de la clasele Gold si Silver vor invata sa se teama de nume precum „The Beast” si „Tsuika-line”, iar pentru clasa Gold lucrurile se vor complica odata ajunsi in zona numita „Povestea nu se termina niciodata”!
Rezultate complete: http://www.redbullromaniacs.com/results/results-2014/