Moto Guzzi Panta Rei 1000, o motocicletă așa cum n-a mai fost și cum nu va mai fi

„Panta rei” este o expresie din greaca veche, care înseamnă „totul curge” și care îi aparține lui Simplicius din Cilicia.

Moto Guzzi Panta Rei 1000 este un proiect custom, operă a constructorului Officine Rossopuro. Acesta se bazează pe legendarul SP1000, produs între anii 1978 și 1988 și își propune să ilustreze că toate lucrurile sunt trecătoare. Într-un sens filosofic și pozitiv, desigur, apropiat de cel al mișcării perpetue.

Toate trec, chiar și 100 de ani de istorie Moto Guzzi  au trecut, spune fondatorul Officine Rossopuro, artistul custom Filippo Barbacane. „Nu poți călca în apa aceluiași rău de două ori” spuneau vechii filosofi greci, dar albia rămâne aceeași și pe acest principiu, constructoru italian a dorit să demonstreze că esența motocicletelor Moto Guzzi a rămas aceeași, chiar dacă vremurile au tot schimbat formele.

De notat că Filippo Barbacane customizează doar motociclete Moto Guzzi și face asta încă din 1993, fiind unul dintre pionierii europeni ai acestei arte. Prin mâinile sale au trecut zeci și zeci de motociclete Moto Guzzi, care pot fi admirate pe site-ul său, www.officinerossopuro.it. „Entra a dare un occhiata” scrie pe prima pagină, considerăm că traducerea nu mai e necesară, dar ce e necesar să spun este că această „occhiata” se poate lungi … și lungi…

Creațiile lui Filippo Barbacane sunt absolut impresionante, iar „Panta rei” poate fi considerată o „magnum opus”. O muncă titanică, migăloasă pentru elementele din aluminiu, aripă, rezervor, codiță, carenaj, far, toate au fost tăiate, modelate, roluite, ciocănite, printr-o muncă sisifică, italianul însuși declarând că această motocicletă reprezintă probabil cel mai complex proiect al său.

Evacuarea custom , pe care te lăsăm să o cauți cu privirea a fost manufacturată de Mass, iar suspensiile vin de la Bitubo, furca are jambele de un diametru generos, iar amortizorul are un plasament transversal, beneficiind de un sistem de pârghii. Roțile cu spițe sunt încălțate cu cauciucuri Avon RoadRider MKII. Frânele Discacciate Brake System cu etrieri Axial Old Style au un aspect atemporal, putând aparține mai multor epoci deopotrivă, iar performanțele lor sunt în ton cu epoca modernă.

Merită menționate și semi-ghidoane și codița care fac ca acest Moto Guzzi să capate un aspect de café-racer. Am considerat că se impune să integrăm în material și o fotografie cu modelul SP1000, cu al său propulsor V-Twin transversal, cu cilindri la 90 de grade, OHV, cu două supape pe cilindru. Putem înțelege astfel mai bine vizunea lui Filippo Barbacane și demersul său artistic, felul în care a reușit să extragă esența din acest model în particular și din moștenirea Moto Guzzi în special. Sau, poate ar fi corect chiar să vorbim despre patrimoniul Moto Guzzi.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account