R9 confirmat „indirect” , de către departamentul racing european al Yamaha

Vestea că Yamaha nu va mai omologa YZF-R1 potrivit normelor EU5+, care vor intra în vigoare din 2025 a stârnit un val de emoție și în România.

Speranțele iubitorilor de motociclete rapide și puternice se leagă acum de R9, un model despre care se vorbește încă din 2022.

Mai mult, japonezii de la Young Machine „știu” deja și cum va arăta, în linii mari, viitoarea Yamaha R9.

Tot ce am văzut până acum la acest capitol a fost prezentarea Yamaha XSR 900 GP, o propunere simpatică, într-adevăr, dar care, dată fiind puternica tentă retro, nu face decât să aducă așa cum spuneam și la momentul lansării, o perspectivă modernă asupra unei epoci de aur a motociclismului sportiv.

În lumea actuală a curselor pe circuit, Yamaha are nevoie de o motocicletă cu care să se poată opune celor 955 cmc ai Ducati Panigale V2, model cu care Nicolo Bulega a ieșit victorios în Campionatul Mondial Supersport. În ciuda unui glorios palmares, R6 duce o luptă, care, iată, se dovedește inegală, chit că rămâne spiritul regulamentului: capacitate mai mică, cilindri mai mulți versus capacitate mai mare, cilindri mai puțini. Așa că opțiunea a trei cilindri și 800 cmc poate fi tentată pentru Yamaha.

Apoi, mai este și declarația lui Kervin Bos, team manager Yamaha Ten Kate Racing: „Singurul lucru pe care pot să vi-l spun cu ceritudine este că, anul viitor, în World Supersport, Yamaha R6 va fi înlocuită cu R9. Dar, din informații mele, nu se știe exact când aceasă motocicletă va fi disponibilă pentru stradă. Se lucrează intens pentru ca modelul de producție să fie gata cât mai curând, poate anul viitor, poate celălalt an”.

Se întrevede așadar un pariu al Yamaha. În față unor motociclete de 1.000 cmc care par a se retrage într-un turn de fildeș al performanțelor dar din păcate și al accesibiltății – ne putem întreba câți dintre cei care plâng actualul R1 sunt gata să pună acum pe masă 21.500 de euro contribuție pentru acest monument al motocicletelor – Yamaha are în vedere o motocicletă mai accesibilă ca preț și mai realist de exploatat în afara circuitelor. O reinventare a conceptului de „miar”. Corectați-ne dacă greșim.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account